جایگزین «انقلابی» گوشی‌ها؛ گجتی كه همه از آن متنفرند

گجت گران‌قیمت AI Pin قرار بود جای گوشی‌های هوشمند را بگیرد؛ اما تقریبا هیچ كاری را به‌درستی انجام نمی‌دهد.

جایگزین «انقلابی» گوشی‌ها؛ گجتی كه همه از آن متنفرندپوشیدنی هافناوریهوش مصنوعیچهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰مطالعه 11 دقیقهپویش پورمحمدگجت گران‌قیمت AI Pin قرار بود جای گوشی‌های هوشمند را بگیرد؛ اما تقریبا هیچ كاری را به‌درستی انجام نمی‌دهد .

تبلیغاتطی ماه‌های اخیر گجت پوشیدنی AI Pin شركت هیومین (Humane)، به یكی از پرحاشیه‌ترین محصولات حوزه‌ی هوش مصنوعی تبدیل شده است. این دستیار فیزیكی كه پاییز سال گذشته‌ رونمایی شده بود و عده‌ی زیادی برای خرید آن ثبت‌نام كرده‌بودند، اواسط ماه مارس (فروردین ۱۴۰۳) به بازار آمد .

وب‌سایت ورج پس از بررسی مفصل محصول، در یك كلام گفت AI Pin اصلا كار نمی‌كند و ماركز برانلی یوتیوبر معروف فناوری هم یكی از تندترین نقدها را به گجت وارد كرد و آن را بدترین محصولی نامید كه تاكنون بررسی كرده است .

پس از آن موج شكایات كاربرانی كه درعرض چندروز از ناكارآمدی این دستگاه پرهزینه به‌ستوه آمده بودند، بالا گرفت. بنیان‌گذاران و مدیرعامل شركت ابتدا در یك بیانیه‌ی رسمی و سپس در شبكه‌های اجتماعی، مشكلات ذكر شده را توجیه و از محصول خود دفاع كردند .

اما واقعیت این گجت ۷۰۰ دلاری با اشتراك ماهانه‌ی ۲۴ دلار چیست و چرا برخلاف دستگاه نسبتا مشابه Rabbit R1، همه از آن متنفرند؟كپی لینكچشم‌انداز اولیه‌ی AI Pinدر نگاه اول، ایده‌ی اصلی AI Pin فوق‌العاده به‌نظر می‌رسید: گجت پوشیدنی كوچك و بدون صفحه‌ی‌نمایشی كه تمام كارها را از طریق هوش‌ مصنوعی و سیستم‌عاملی به‌نام CosmOS انجام می‌دهد؛ از تماس تلفنی و ارسال پیام متنی گرفته تا هر سؤالی كه از ذهنتان می‌گذرد، دیگر به هیچ اپلیكیشن و برنامه‌ای نیاز ندارید .

دستیار سخت‌افزاری شما از یك شبكه‌ی هوش مصنوعی استفاده می‌كند تا به تمام سؤالات شما پاسخ بدهد و دستوراتتان را اجرا كند.هیومین AI Pin را آغاز عصری می‌دانست كه به حاكمیت گوشی‌های هوشمند خاتمه می‌دهدشركت هیومین تمام سال گذشته را صرف این كرد كه بگوید AI Pin آغاز عصری است كه به حاكمیت گوشی‌های هوشمند خاتمه می‌دهد؛ دورانی كه ما دیگر مدت‌زمان كمتری فكر و ذهنمان را معطوف به گوشی‌ می‌كنیم و زمان بیشتری را در دنیای واقعی می‌گذرانیم .

ویدیوهای متعددی منتشر شدند تا نشان دهند این گجت چگونه كار می‌كند. كمپین‌های بزرگ بازاریابی ادعا می‌كردند استفاده از این محصول حس بی‌نظیری دارد و به‌زودی رابطه‌ی ما را با دنیای فناوری دگرگون می‌كند. اما بررسی‌های اولیه تصویر كاملا متفاوتی از این گجت «انقلابی» نشان دادند .

كپی لینك آیا به AI Pin نیاز داریم؟ بررسی محصول پرهیاهوی شركت هیومین با دو سؤال اصلی شروع می‌شود: اول اینكه آیا این گجت واقعاً ارزشش را دارد و كار خاصی انجام می‌دهد؟ واقعیت این است كه تقریباً همه‌ی ما به‌نوعی از حواس‌پرتی‌هایی كه گوشی هوشمندمان ایجاد می‌كند، گله داریم .

اغلب‌اوقات هنگامی‌كه برای یك كار كوچك سراغ گوشی‌مان می‌رویم، با اعلان‌های گاه‌وبیگاه برنامه‌های مختلف سرگرم می‌شویم و زمان را از دست می‌دهیم. موضوع دیگر استفاده‌ی هم‌زمان از گوشی و انجام كارهای دستی است .

مثلاً هنگامی‌كه مشغول خرید یا رانندگی هستیم، چگونه تعادل را برای نگه‌داشتن موبایل و حمل وسایل دیگر حفظ می‌كنیم؟ پس از این منظر، بله، AI Pin می‌تواند ارزش زیادی برای ما ایجاد كند؛ مخصوصاً كه برنامه‌های نرم‌افزاری هوش‌ مصنوعی هنوز آن‌قدر پیشرفته نیستند كه تمام كارهای روزمره‌ی ما را مدیریت كنند .

اینجا است كه سؤال دوم پیش می‌آید: آیا مردم باید این محصول را بخرند؟ بررسی‌های اولیه به این سؤال پاسخ منفی محكمی می‌دهد. از نظر ورج، AI Pin ایده‌ی جالب اما ناتمامی است كه نقص‌های غیرقابل‌قبولی دارد و خرید آن با قیمت ۶۹۹ دلاری به اضافه‌ی ۲۴ دلار هزینه‌ی اشتراك ماهانه‌ به هیچ‌كس توصیه نمی‌شود .

نكته‌ی اول اینكه این گجت با گوشی‌همراه شما جفت نمی‌شود. این گجت یك دستگاه مستقل با اینترنت و حتی شماره‌تلفن مخصوص به خود است. شما می‌توانید انتخاب كنید كه چقدر و كجا از آن استفاده كنید، ولی هرگز جایگزین گوشی هوشمند شما نمی‌شود .

كپی لینكطراحی و سخت‌افزاربهترین نقاط قوت AI Pin در قدرت آهنرباها و تجهیزات سخت‌افزاری خلاصه می‌شودAI Pin طراحی چشمگیری دارد و پكیج سخت‌افزاری آن انتظارات شما را برآورده می‌كند. جنس بدنه از آلومینیوم ساخته شده و در برابر حوادثی مانند سقوط‌ از ارتفاع مقاومت خوبی دارد .

این محصول در سه رنگ ارائه می‌شود كه به‌جز رنگ مشكی، برای رنگ سفید یا سیاه‌ونقره‌ای باید صد دلار بیشتر پرداخت كنید. بوستر آهنربایی پین، علاوه‌بر اینكه كار متصل‌كردن دستگاه روی لباس را انجام می‌دهد، به‌عنوان یك باتری جانبی نیز عمل می‌كند .

به‌علاوه یك كیف شارژر بسیار خوش‌ساخت و براق به‌همراه دستگاه ارائه می‌شود كه می‌توان باتری‌ها را داخل آن گذاشت و با USB تایپ سی شارژ كرد. كل گجت به‌همراه بوستر ازطریق شارژر رومیزی جداگانه‌ای نیز قابل شارژ هستند .

چراغ روی دستگاه هنگامی‌كه پیام یا نوتیفیكیشنی برای شما می‌آید، روشن می‌شود.تا اینجا به‌نظر می‌رسد وزن ۵۵ گرمی گجت، قدرت آهنرباها و تجهیزات سخت‌افزاری، بهترین نقاط قوت AI Pin محسوب می‌شوند. كپی لینكمشكلات حمل گجتدوربین و میكروفون AI Pin در این حالت بهترین كارایی را نشان می‌دهندبیایید كمی بیشتر درمورد حمل این گجت صحبت كنیم .

در تمامی دموها و تبلیغات تصویری، AI Pin سمت راست یا چپ قفسه‌ی سینه درست زیر استخوان ترقوه روی لباس مصرف‌كننده وصل شده، اما این تنها روش حمل گجت نیست. شما می‌توانید پین را در دستتان بگیرید یا توی جیب پیراهنتان بگذارید و در همین حال با آن صحبت كنید .

اگر تصمیم بگیرید گیره‌ی مخصوصی را خریداری كنید كه برای اتصال دستگاه به كمر یا كیف درنظر گرفته شده، باید ۵۰ دلار دیگر پرداخت كنید.كاربران احساس كار با AI Pin را به روزهای اولیه‌ی الكسا و سیری در یك دهه پیش تشبیه می‌كننداما میكروفون‌های داخلی پین طوری طراحی شده‌اند كه صدای شما را از روی لباس بهتر بشنوند .

دوربین هم در این حالت كمی روبه‌پایین قرار می‌گیرد تا فضای اطراف را به بهترین شكل ممكن ببیند. البته به‌شرطی كه بند كیف یا كمربند اتومبیل روی پین قرار نگیرد! به‌علاوه هرگونه برخورد با اجسام خارجی بی‌آنكه متوجه بشوید، دستگاه را خاموش می‌كند .

مزیت حمل دستگاه به شیوه‌ی پیشنهادی شركت، این است كه با هر دو دست به آن دسترسی دارید و حتی با ضربه‌ی انگشت كوچكتان نیز می‌توانید كار با آن را شروع كنید. برای صحبت‌كردن با پین باید یك انگشتتان را روی صفحه‌ی لمسی بگذارید و نگه دارید .

سپس سؤالات یا دستورات خود را عنوان كنید. پین می‌تواند به دستور شما با مخاطب تماس بگیرد، برای او پیام بفرستد، یا بگوید اطراف شما چه چیزهایی وجود دارد.كاربر همان‌طور كه از كلیدهای میان‌بر كامپیوتر استفاده می‌كند، می‌تواند با ضربه‌های مختلف به صفحه‌ی لمسی این دستگاه كارهای متفاوتی انجام دهد؛ مثلا می‌توانید برای عكس‌گرفتن دوبار روی صفحه ضربه بزنید یا دو ضربه‌ی سریع بزنید و دستتان را نگه دارید تا دستگاه شروع به فیلم‌برداری كند .

همان‌طور كه می‌بینید، چنین قابلیت‌هایی برای زمانی مناسب‌اند كه به‌هردلیلی گوشی‌همراهتان را در دست نگرفته‌اید. كاربران احساس كاركردن با AI Pin را به روزهای اولیه‌ی الكسا و سیری در یك دهه پیش تشبیه می‌كنند .

كپی لینكدستیاری كه كارهای ساده را برای شما انجام نمی‌دهدAI Pin كارهای ساده‌ای مثل تنظیم آلارم یا تایمر را انجام نمی‌دهد. همچنین نمی‌تواند چیزی به تقویم اضافه كند، یا یادداشت‌های قبلی را بخواند. شما می‌توانید یادداشت‌ها و فهرست‌های جدیدی بسازید كه در برنامه وب Humane Center ثبت می‌شوند .

وقتی دستگاه را به مخاطبین خود متصل می‌كنید یا عكس‌های گرفته شده را نگاه می‌كنید، این برنامه غالباً از دسترس خارج می‌شود. همچنین اگر بخواهید چیزی را به فهرست خود اضافه كنید تقریباً همیشه با مشكل مواجه می‌شوید .

یادداشت‌ها، پیام‌ها و تصاویر كاربران روی برنامه وب Humane Center قابل‌مشاهده‌اند كه بسیاری از مواقع از دسترس خارج می‌شودبنیان‌گذاران شركت هیومین در پاسخ به انتقادهای اولیه كه قدرت هوش‌مصنوعی این دستگاه را زیر سؤال می‌برد، گفتند: AI Pin و سیستم‌عامل CosmOS شروع داستان محاسبات محیطی هستند و امروز نه فصل اول، بلكه صفحه‌ی اول این داستان را ورق می‌زنیم .

ما یك نقشه‌ی راه بلندپروازانه با اصلاحات نرم‌افزاری، قابلیت‌های جدید و تعاملات بیشتر برای این محصول درنظر گرفته‌ایم. به‌این‌ترتیب دستیار هوش‌مصنوعی شما در طول زمان هوشمندتر و قدرتمندتر می‌شود. چشم‌انداز ما این است كه CosmOs نهایتاً در بسیاری از دستگاه‌ها به فرم‌های مختلف حضور داشته باشد و راه‌هایی جدیدی برای ارتباط با همه سیستم‌های دیجیتال شما باز كند .

بتانی بونجورنو مدیرعامل شركت نیز وعده داده كه روی بسیاری از قابلیت‌های دستگاه نظیر تایمر، دسترسی به تقویم و راه‌های جدید برای استفاده از پد لمسی كار می‌كند. چیزی كه پیش‌ازاین هم شنیده‌ایم: عملكرد دستگاه در طول زمان با بهترشدن مدل‌ها و رابط‌های هوش مصنوعی بهتر خواهد شد .

بله، تكنولوژی در طول زمان پیشرفت می‌كند، اما به‌هیچ‌وجه قابل‌توجیه نیست ساده‌ترین قابلیت‌های هوش‌مصنوعی روی محصولی كه تقریباً ۷۰۰ دلار قیمت دارد، جواب ندهد.كپی لینككند بودن، ناكارآمدی، عمر كم باتری‌هاهربار كه AI Pin سعی می‌كند كاری را برای شما انجام دهد، باید درخواست‌تان را از طریق سرورهای Humane پردازش كند، كه در بهترین حالت بسیار كند و در بدترین حالت یك شكست كامل خواهد بود .

وقتی سوالی را از او می‌پرسید، داده‌ها برای پردازش به فضای ابری فرستاده می‌شوند و برمی‌گردند. این فرایند طولانی‌تر از زمان تایم‌اوت سرورها است و حتی لزوماً با پاسخ درست هوش مصنوعی نیز همراه نیست.به‌عنوان‌مثال وقتی از دستگاه می‌خواهید جمله‌ای را بنویسد، پس از ۱۰ ثانیه پردازش با پیغام خطا مواجه می‌شوید .

نیمی از اوقاتی كه كاربران می‌خواهند با كسی تماس بگیرند، هیچ تماسی برقرار نمی‌شود. به‌طور متقابل نیمی از مواردی كه مخاطبان با شماره‌ی پین تماس می‌گیرند، دستگاه بدون زنگ خوردن تماس را به پست صوتی منتقل می‌كند .

عجیب‌ترین گجت دنیا؛ چرا همه دیوانه Rabbit R1 شده‌انداین‌روزها گجت كوچك نارنجی‌رنگی به نام Rabbit R1 همه را دیوانه‌ی خود كرده است؛ دلیل این همه محبوبیت چیست؟ملیكا طاهران‌پورمطالعه '10یكی از كاربران پس از چند روز تست‌ این دستگاه گفت كه تنها چیزی كه با اطمینان می‌تواند از پین بخواهد، اعلام ساعت و زمان است .

در بسیاری از بررسی‌ها، كارشناسان از داغ‌شدن سریع و حتی دائمی دستگاه شكایت داشتند. مدیرعامل شركت در پاسخ این انتقادها گفت كه گرما ناشی از استفاده‌ی زیاد از دستگاه یا ضعیف‌بودن سیگنال‌ها است. سپس كاربران اعتراض كردند كه تنها بعد از چند دقیقه كاركردن با این گجت هوش مصنوعی، به آن‌ها اعلام می‌شود كه دستگاه بیش‌ازحد گرم شده و باید خنك شود .

عمر باتری‌ها نیز به‌همین میزان ناكارآمد است. همان‌طور كه گفتیم دستگاه با دو بوستر تقویت‌كننده باتری، یك كیف شارژ و یك شارژر رومیزی عرضه می‌شود. طی چند ساعت كار سنگین با گجت هم باتری كوچك داخلی و هم دو بوستر مغناطیسی كاملاً خالی می‌شوند .

یا اگر آنها را بدون استفاده صرفاً در كیفتان گذاشته باشید، طی پنج ساعت دستگاه و بوستر اول متصل به آن خاموش خواهند شد.این عملكرد ضعیف ما را به همان جملات اولیه مطلب باز می‌گرداند: شاید قرار نیست كاربران با AI Pin زیاد كار كنند! مگر هدف اصلی این محصول، این نبود كه مردم را از تكنولوژی جدا كند و به زندگی واقعی برگرداند؟ درحال‌حاضر این گجت برای ارسال چند پیام متنی، دو یا سه تماس تلفنی و نیم ساعت موسیقی شنیدن مناسب به نظر می‌رسد .

برخی نیز معتقدند تا زمانی كه از پروژكتور دستگاه استفاده نكنید، عملكرد دستگاه نیز به هم نمی‌ریزد. ولی اگر چنین بهایی را برای خرید یك گجت پرداخت كنید و آن را به پیراهن خود وصل كنید، مسلماً انتظار بیشتری از محصول خواهید داشت!كپی لینكنگاه كن ولی دست نزن!رابط پروژكتور لیزری AI Pin با مجموعه‌ای از ژست‌های حركتی كنترل می‌شودیكی از مهم‌ترین نقاط عطف AI Pin كه وجه تشابه بیشتری با صفحه‌نمایش ماشین‌های دیجیتال دارد، پروژكتور لیزری آن است .

برای استفاده از این ویژگی باید یك‌بار روی تاچ‌پد دستگاه ضربه بزنید یا از او بخواهید چیزی را به شما «نشان دهد». زمانی‌كه پین با صدای بلند با شما صحبت می‌كند، می‌توانید كف دست خود را جلوی دستگاه بیاورید تا از صحبت‌كردن به نوشتن سوئیچ كند .

برای بازكردن قفل دستگاه و دسترسی به تنظیمات هم باید از پروژكتور استفاده كنید.رابط كاربری پروژكتور با رنگ سبز و فقط روی یك دست نمایش داده می‌شود. كاربران به‌تدریج متوجه می‌شوند بهترین فاصله‌ی دست تا دستگاه چقدر است .

رزولوشن ۷۵۰ مگاپیكسلی كه شركت هیومین اعلام كرده بیشتر به یك شوخی شبیه است، ولی خوشبختانه نوشته‌ها به‌اندازه‌ی كافی واضح هستند. كاربران برای باز كردن قفل دستگاه، باید از میان سری اعدادی كه در كف دستشان نمایش داده می‌شود، گزینه‌های درست را انتخاب كنند .

همچنین برای گشتن در میان آیكون‌های منو، باید از مجموعه‌ای ژست‌های حركتی استفاده كنند. همان‌طور كه ماركز برانلی در بررسی خود می‌گوید، این كار شبیه آن است كه تیله‌ای را كف دست خود بچرخانید. برای انتخاب یك گزینه‌ی منو نیز باید انگشت شست و اشاره‌ی خود را بالای آن گزینه به یكدیگر بزنید و نمی‌توانید از انگشتان دست دیگر خود استفاده كنید .

حتی كارشناسان نیز برای بار اول نتوانسته‌اند به این شیوه روی آیكون صحیح كلیك كنند. می‌توانیم ایده و تلاش شركت هیومین درخصوص رابط پروژكتور لیزری را قابل‌تحسین بدانیم، ولی عملكرد بسیار ضعیف گجت در این بخش، نهایتاً ما را به سمت یك جمله‌ی طلایی هدایت می‌كند: «اگر می‌خواهید محصولی بسازید كه كار گوشی هوشمند را انجام دهد، لطفاً یك گوشی هوشمند بسازید!»كپی لینكبپرس ولی منتظر جواب نباشفكر می‌كنید جالب‌ترین كاری كه می‌توان با گجتی مانند AI Pin انجام داد چیست؟ فرض كنید جلوی یك رستوران می‌ایستید، روی پین ضربه می‌زنید و از او می‌پرسید این رستوران از نظر مردم چه امتیازی دریافت كرده است .

برای تجربه‌ی هر تعامل موفق با دستگاه، باید سه تا چهار تعامل ناموفق را تاب بیاوریدطبق ادعای سازندگان، دستگاه سریعاً از تصویر روبه‌رو عكس می‌گیرد، آن را با تصاویر مشابه در وب مطابق می‌دهد و پاسخ را می‌یابد .

سپس نظرات مردم را به شما اطلاع می‌دهد. انجام این كار در یك گوشی هوشمند به زمان بیشتری نیاز دارد، برای‌همین شاید تست خوبی برای سنجش عملكرد گجت باشد.درعمل، محصول شركت هیومین در این آزمون شكست می‌خورد. اغلب‌اوقات دستگاه نمی‌تواند رستوران یا مكان موردنظر را بیابد، حتی وقتی نام رستوران روی تابلویی بزرگ جلوی كاربر دیده می‌شود .

بونجورنو مدیرعامل شركت این مشكل را هم به «توهمات مدل و مشكلات سرور» نسبت می‌دهد و می‌گوید به‌مرورزمان همه‌چیز بهتر می‌شود.The Vergeهوش مصنوعی AI Pin بسیاری از سؤالات كاربران را بی‌پاسخ می‌گذارد یا به اشتباه جواب می‌دهداما مسئله فقط تشخیص مكان و زمان نیست .

دستگاه تقریباً نیمی از سؤالات كاربران را بی‌پاسخ می‌گذارد، از پادكست پشتیبانی نمی‌كند و حتی آب‌وهوای مناطق مختلف را «غیرقابل‌دسترس» اعلام می‌كند. به‌طوركلی به‌ازای هر تعامل موفق با دستگاه، باید سه تا چهار تعامل ناموفق را تاب بیاورید .

كپی لینكهنر ترجمه با چاشنی طنزترجمه‌ی هم‌زمان یكی از ویژگی‌های محبوب AI Pin محسوب می‌شود كه شركت هیومین درمورد آن تبلیغات زیادی كرده است. به‌نظر می‌رسد هرجا كه هیومین تصمیم گرفته باهوش‌تر عمل كند، خروجی بدتری ارائه می‌دهد .

به‌لحاظ تئوری، این گجت هوش مصنوعی به‌صورت خودكار تشخیص می‌دهد چه زبانی را چگونه ترجمه كند. برای مثال اگر در فرودگاه اسپانیا فرود آمده باشید، به‌سرعت جملات شما را به اسپانیایی ترجمه می‌كند كه بسیار كاربردی است .

The Vergeطبق بررسی‌ها اگر شما با صدای بلند و به‌طور واضح با یك زبان دیگر صحبت كنید، پین سخنانتان را درست ترجمه می‌كند. اما اگر آهنگ دوزبانه‌ای را پخش كنید و منتظر ترجمه باشید چه می‌شود؟ دستگاه همان جملات را با لهجه‌ای وحشتناك و گاه تمسخرآمیز به شما برمی‌گرداند!مشكلات زبان، نشان‌دهنده‌ی چالش بزرگ‌تری است كه نه‌تنها در AI Pin و چت جی‌پی‌تی، بلكه در بیشتر محصولات هوش مصنوعی وجود دارد: شما نحوه‌ی كاركردن آن‌ها را نمی‌بینید و به‌تبع نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را درك نمی‌كنید؛ درست برعكس بازخورد سریع و مستقیمی كه از گوشی‌های همراه می‌گیرید .

استفاده از AI Pin مثل این است چشم‌هایتان را ببندید، چشم تولدتان را فوت كنید و انتظار داشته باشید آرزویتان برآورده شود؛ اتفاقی كه معمولاً رخ نمی‌دهد.شركت هیومین برای تولید محصولی موفق، راهی طولانی در پیش دارد .

AI Pin را می‌توان نسخه‌ی بتا یا حتی پروتوتایپ اولیه تلقی كرد كه ایده‌ی هیجان‌انگیز و چشمگیری پشت آن است، ولی درحال‌حاضر با یك دستیار واقعی هوش‌مصنوعی فاصله‌ی زیادی دارد. ازكجا معلوم؛ شاید این گجت در نسل‌های بعدی واقعا به تمام ادعاهایش جامه‌ی عمل پبوشاند .

منبع : https://www.zoomit.ir/wearables/419917-humane-ai-pin-review/

مجله فن آوری

 
پیكسل 8a گوگل با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قیمت ۵۴۹ یورو عرضه می‌شود
1403/02/16
نبرد تماشایی شاسی‌بلندها؛ لامبورگینی اوروس در برابر فراری پوروسانگوئه [تماشا كنید]
1403/02/16
آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌كند
1403/02/16
چگونه نام چندین فایل در ویندوز را همزمان تغییر دهیم؟
1403/02/16
این نرم‌افزار، تبلیغات ویندوز ۱۱ را با یك كلیك حذف می‌كند
1403/02/16
اكستریم VX، چشم آفریقا را هم گرفت؛ مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
1403/02/16
كروم‌بوك‌ها به لپ‌تاپ‌های كاربردی‌تری تبدیل می‌شوند
1403/02/16
سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای كلاهبرداری است
1403/02/16
فرار از هوشمندسازی مدیریت پسماند؛ جمع‌آوری سنتی زباله‌ها تا كی ادامه دارد؟
1403/02/16
حافظه عجیبی كه ۶۰ ساعت در دمای ۶۰۰ درجه كار می‌كند!
1403/02/16
بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی [اردیبهشت ۱۴۰۳]
1403/02/16
مانیتور خوش‌قیمت Skyworth پنل ۱۰۰ هرتز ۲۷ اینچ دارد
1403/02/16
ساعت فوق مقاوم جدید شیائومی، ۱۵ استاندارد نظامی دارد
1403/02/16
حفره امنیتی بحرانی اندروید كشف شد؛ خطر برای گوشی‌های شیائومی
1403/02/16
هوش مصنوعی كوپایلت به كارآموز شركت‌ها تبدیل شده است
1403/02/16
مارك زاكربرگ حالا ثروتمندترین فرد كالیفرنیا است
1403/02/16
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com