نایب رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوكیای تقلبی حرام است

نایب رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس خواستار ورود سازمان بازرسی كشور به ماجرای «نوكیای ایرانی» شد.

نایب رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوكیای تقلبی حرام استفناوری ایرانفناوریچهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷مطالعه 2 دقیقهمهتاب جودكیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتنایب رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس خواستار ورود سازمان بازرسی كشور به ماجرای «نوكیای ایرانی» شد .

تبلیغاتنایب رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از فروش نوكیای تقلبی در بازار خواستار ورود سازمان بازرسی كشور به این ماجرا شد.كاظم موسوی به بازارنیوز گفت:‌ «خرید این موبایل صرفاً باعث هدررفت پول مردم می‌شود بنابراین فروش این نوع تلفن‌های همراه را دور از انصاف و حرام می‌دانم .

» این نماینده مجلس با این گفته‌ها، تاكید كرد:كالا‌هایی باید در بازار عرضه شود كه از تأیید استاندارد‌های داخلی و بین المللی برخوردار باشد. عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌كنندگان است. در چنین شرایطی مردم می‌توانند به‌دلیل خسارتی كه از این محل شامل حالشان شده از عرضه‌كننده آن شكایت كنند .

سازمان بازرسی كل كشور باید به این موضوع وارد شود.- كاظم موسوی، نایب رئیس كمیسیون اقتصادی مجلسدر روزهای گذشته نیز سخنگوی سازمان تعزیرات اعلام كرد كه اگر نوكیای ایرانی مجوز‌های لازم كیفیتی را نداشته باشد به‌منزله كالایی تقلبی مورد تعقیب قرار خواهد گرفت .

محمدعلی اسفنانی با اشاره به اینكه وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات مسئول مجوزدهی به این موضوع هستند، به بازارنیوز گفت:اگر این موبایل مجوز نداشته باشد، مشخص نخواهد بود كه میزان كیفیت آن چقدر است. اگر كالایی مطابق با تعاریف قانونی از كیفیت و مجوز لازم برخوردار نباشد، ممكن است در قالب كالای تقلبی مورد تعقیب قرار بگیرد .

- محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیراتگفته‌های تازه در مخالفت با تولید موبایل ایرانی به نام نوكیا درحالی است كه اسفند سال پیش معاون وزیر صمت در اظهاراتی عجیب دراین‌مورد گفته بود: «تولید موبایل به نام نوكیا در ایران، به منزله دور زدن تحریم است؛ نه تقلب و با توجه به اینكه این كشور‌ها ایران را تحریم كرده‌اند، نظر آن‌ها اهمیتی ندارد .

»عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات نیز چندی پیش از پیگیری حقوقی این ماجرا خبر داد:درباره این مسئله خاص یك بحث حقوقی است. آنها ادعا می‌كنند كه مستنداتی دارند كه از نمایندگی معتبر شركت نوكیا اجازه گرفته‌اند. و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد كه در حال بررسی است اما در حوزه كاری ما نیست و وزارت صمت باید اظهار نظر كند .

درباره تولید گوشی با برند نوكیا در ایران اختلافاتی وجود دارد و شكایتی هم صورت گرفته كه در دادگاه در حال بررسی است.پیش از این «زومیت» در گزارشی نوشته بود: «با سوء‌استفاده از برند نوكیا گوشی فیك ساخته و به بازار عرضه می‌شود .

منبع : https://www.zoomit.ir/tech-iran/420082-criticizing-fake-nokia-mobile-phones-in-iran/

مجله فن آوری

 
پیكسل 8a گوگل با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قیمت ۵۴۹ یورو عرضه می‌شود
1403/02/16
نبرد تماشایی شاسی‌بلندها؛ لامبورگینی اوروس در برابر فراری پوروسانگوئه [تماشا كنید]
1403/02/16
آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌كند
1403/02/16
چگونه نام چندین فایل در ویندوز را همزمان تغییر دهیم؟
1403/02/16
این نرم‌افزار، تبلیغات ویندوز ۱۱ را با یك كلیك حذف می‌كند
1403/02/16
اكستریم VX، چشم آفریقا را هم گرفت؛ مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
1403/02/16
كروم‌بوك‌ها به لپ‌تاپ‌های كاربردی‌تری تبدیل می‌شوند
1403/02/16
سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای كلاهبرداری است
1403/02/16
فرار از هوشمندسازی مدیریت پسماند؛ جمع‌آوری سنتی زباله‌ها تا كی ادامه دارد؟
1403/02/16
حافظه عجیبی كه ۶۰ ساعت در دمای ۶۰۰ درجه كار می‌كند!
1403/02/16
بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی [اردیبهشت ۱۴۰۳]
1403/02/16
مانیتور خوش‌قیمت Skyworth پنل ۱۰۰ هرتز ۲۷ اینچ دارد
1403/02/16
ساعت فوق مقاوم جدید شیائومی، ۱۵ استاندارد نظامی دارد
1403/02/16
حفره امنیتی بحرانی اندروید كشف شد؛ خطر برای گوشی‌های شیائومی
1403/02/16
هوش مصنوعی كوپایلت به كارآموز شركت‌ها تبدیل شده است
1403/02/16
مارك زاكربرگ حالا ثروتمندترین فرد كالیفرنیا است
1403/02/16
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com