كوالكام به تقلب در بنچمارك‌های اسنپدراگون ایكس الیت و پلاس متهم شد

وب‌سایتی مستقل می‌گوید كه بنچمارك‌های منتشرشده از اسنپدراگون ایكس الیت و ایكس پلاس غیرواقعی هستند.

كوالكام به تقلب در بنچمارك‌های اسنپدراگون ایكس الیت و پلاس متهم شدمطالب پردازندهسخت افزارچهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵مطالعه 2 دقیقهمبین احمدیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتوب‌سایتی مستقل می‌گوید كه بنچمارك‌های منتشرشده از اسنپدراگون ایكس الیت و ایكس پلاس غیرواقعی هستند .

تبلیغاتكوالكام عصر امروز بنچمارك‌های جدید پردازنده‌های اسنپدراگون ایكس الیت و اسنپدراگون ایكس پلاس را با ادعاهایی بزرگ به‌نمایش گذاشت تا از همین‌حالا برای اپل و مك بوك خط‌و‌نشان بكشد. الیت و پلاس اولین پردازنده‌های كوالكام با توانایی رقابت با پردازنده اینتل و پردازنده ای ام دی و پردازنده‌ی اپل محسوب می‌شوند .

وب‌سایت SemiAccurate با موضع‌گرفتن علیه كوالكام، این شركت را به تقلب‌كردن در بنچمارك متهم كرد. این وب‌سایت می‌گوید كه «دو شركت بزرگ» و «منبعی مهم در كوالكام» جزئیات مربوط‌ به تقلب‌كردن را ارائه داده‌اند .

به‌ادعای SemiAccurate، عملكرد واقعی ایكس پلاس و ایكس الیت با آنچه در بنچمارك‌های كوالكام آمده است، هم‌خوانی ندارد و نمی‌توان آن بنچمارك‌ها را به‌طور مستقل بازسازی كرد. سال گذشته، كوالكام اولین بنچمارك‌های پردازنده‌ی اسنپدراگون ایكس الیت را منتشر كرد .

اعداد موجود در آن بنچمارك‌ها كوچك‌تر از حد انتظار بودند و SemiAccurate آن‌ها را دقیق می‌داند؛ اما این وب‌سایت همچنان ایراداتی به بنچمارك‌ها وارد كرده است. برای نمونه، هیچ‌كس در كنفرانس كوالكام نمی‌دانست كه از چه سیستم و تنظیماتی برای آزمودن اسنپدراگون ایكس الیت استفاده شده است و نمودارهای مبهم قابل‌تأیید نبودند .

SemiAccurate می‌گوید كه تابه‌حال هیچ‌یك از شركای تجاری كوالكام نتوانسته‌اند در آزمایش‌های مستقل، بنچمارك‌های رسمی را بازسازی كنند. ظاهراً مهندسان كوالكام بهینه‌سازی ضعیف نسخه‌ی آرم ویندوز و استفاده از سیستم خنك‌كننده‌ی ضعیف را به‌عنوان دلایل این اتفاق اعلام كرده‌اند .

SemiAccurate می‌گوید كه شركت‌ها حتی با گذشت زمان و استفاده از سیستم خنك‌كننده‌ی بهتر همچنان اعداد نزدیك‌ به بنچمارك‌های «دست‌كاری‌شده‌ی» كوالكام را ثبت نكردند. منبعی ناشناس در گفت‌و‌گو با SemiAccurate، پردازنده‌ی ایكس الیت را با پردازنده‌های سری Celeron اینتل مقایسه كرده است .

مقاله‌های مرتبطشوك بزرگ به اپل؛ اسنپدراگون ایكس پلاس با قدرت بیشتر از M3 رونمایی شدكوالكام با رونمایی ۳ مدل پردازنده پرچمدار ایكس الیت قدرت‌نمایی كردSemiAccurate جزئیاتی از «دست‌كاری» ادعاییِ بنچمارك‌های كوالكام اعلام نكرده است .

این وب‌سایت می‌گوید كه اگر واقعاً شركت‌های مختلف نتوانسته‌اند بنچمارك‌ها را بازسازی كنند، یا شاهد تقلب‌كردن كوالكام هستیم یا این شركت مرتكب خطا شده است. به‌ادعای SemiAccurate، كوالكام در مراسم رونمایی ایكس الیت به هیچ سؤالی درباره‌ی جزئیات فنی این پردازنده جواب نداد .

این شركت ظاهراً گفته بود كه پیش از عرضه‌ی رسمی لپ‌تاپ‌های مجهز به ایكس الیت، به كارشناسان امكان می‌دهد تا بنچمارك‌ اختصاصی بگیرند. این وعده تاكنون عملی نشده است. توجه كنید كه هرآنچه SemiAccurate می‌گوید، ادعای تأیید نشده است و نمی‌توانیم صحت آن‌ها را تأیید كنیم .

منبع : https://www.zoomit.ir/processor/420112-qualcomm-faces-benchmark-cheating-allegations/

مجله فن آوری

 
پیكسل 8a گوگل با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قیمت ۵۴۹ یورو عرضه می‌شود
1403/02/16
نبرد تماشایی شاسی‌بلندها؛ لامبورگینی اوروس در برابر فراری پوروسانگوئه [تماشا كنید]
1403/02/16
آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌كند
1403/02/16
چگونه نام چندین فایل در ویندوز را همزمان تغییر دهیم؟
1403/02/16
این نرم‌افزار، تبلیغات ویندوز ۱۱ را با یك كلیك حذف می‌كند
1403/02/16
اكستریم VX، چشم آفریقا را هم گرفت؛ مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
1403/02/16
كروم‌بوك‌ها به لپ‌تاپ‌های كاربردی‌تری تبدیل می‌شوند
1403/02/16
سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای كلاهبرداری است
1403/02/16
فرار از هوشمندسازی مدیریت پسماند؛ جمع‌آوری سنتی زباله‌ها تا كی ادامه دارد؟
1403/02/16
حافظه عجیبی كه ۶۰ ساعت در دمای ۶۰۰ درجه كار می‌كند!
1403/02/16
بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی [اردیبهشت ۱۴۰۳]
1403/02/16
مانیتور خوش‌قیمت Skyworth پنل ۱۰۰ هرتز ۲۷ اینچ دارد
1403/02/16
ساعت فوق مقاوم جدید شیائومی، ۱۵ استاندارد نظامی دارد
1403/02/16
حفره امنیتی بحرانی اندروید كشف شد؛ خطر برای گوشی‌های شیائومی
1403/02/16
هوش مصنوعی كوپایلت به كارآموز شركت‌ها تبدیل شده است
1403/02/16
مارك زاكربرگ حالا ثروتمندترین فرد كالیفرنیا است
1403/02/16
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com