بررسی گلكسی A35؛ جانشین معنوی A54

با قدرت گرفتن برندهایی مانند پوكو و اوپو، گلكسی A35 میان‌رده‌ای است كه برای قانع كردن كاربران راه بسیار سختی در پیش دارد.

بررسی گلكسی A35؛ جانشین معنوی A54بررسیبررسی گوشی موبایلچهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰مطالعه 23 دقیقهمحمد یوسفی‌زادهبا قدرت گرفتن برندهایی مانند پوكو و اوپو، گلكسی A35 میان‌رده‌ای است كه برای قانع كردن كاربران راه بسیار سختی در پیش دارد .

تبلیغاتیك متهم به پرداخت رشوه و اختلاس كه دو سال را هم در زندان سپری كرده و در نهایت با فرمان عفو مشروط آزاد شده است، یك اَبَركمپانی ۳۰۰ میلیارد دلاری را چطور مدیریت می‌كند؟ این سوال ذهن رسانه‌ها، سهام‌داران سامسونگ و كاربرانش در سراسر جهان را به خود مشغول كرده است .

«لی جائه یونگ»، رئیس فعلی هیات مدیره‌ی سامسونگ و تنها فرزند «لی كان هی»، رهبر فقید و افسانه‌ای غول كره‌ای، حتی پیش از آنكه به این سمت انتخاب شود هم به تیتر اول رسانه‌های جهان رسیده بود. اینكه فرآیند دادرسی پرونده ثروتمندترین مرد كره‌جنوبی چگونه طی شد و چطور در نهایت به عفو مشروط رسید، موضوعی است كه ارتباطی به مقاله بررسی یكی از محصولات سامسونگ ندارد، اما رویكردی كه سامسونگ در سال‌های اخیر در پیش گرفته و در نهایت به نقطه‌ای كه در آن هستیم رسیده چرا .

گوشی گلكسی A35 سامسونگ را فروشگاه آریا برای بررسی در اختیار زومیت قرار داده است.كاربران قدیمی دنیای تكنولوژی به خوبی دوران فرمان‌روایی سامسونگ در بازار گوشی‌های موبایل را به یاد می‌آورند. جایی حدفاصل سقوط نوكیا و ظهور شركت‌های جدیدی مانند شیائومی، اوپو و گوگل در دنیای گوشی‌های هوشمند .

دوره‌ای كه هر گوشی سامسونگ با انبوهی از نوآوری‌ها روانه بازار می‌شد. از حسگر ضربان قلب گرفته تا نمایشگرهایی با لبه‌های خمیده، و از گوشی‌هایی كه هر سال با ابعادی بزرگ‌تر روانه بازار می‌شدند تا شهامت استفاده از قلم و ایجاد یك كلاس جدید و بی‌همتا كه هنوز هم كسی توان رقابت با آن را ندارد .

هیچكس دوست ندارد سامسونگ مسیر نوكیا را تكرار كنداما سامسونگی كه امروز می‌بینیم، در بهترین حالت سایه‌ای از غولی است كه پیش از این می‌شناختیم. شاید بتوان رویكرد جدید كره‌ای‌ها را «بلوغ» نام‌گذاری كرد، و شاید در حالتی بدبینانه از آن با عنوان «عافیت‌طلبی» یاد كنیم .

اما هرچه هست، می‌توان روی این نقطه به توافق رسید كه سامسونگ امروز، آن اژدهای غران دهه گذشته نیست. اگر با این نگاه موافق نیستید، كافی‌ است طراحی خط تولید گوشی‌های سامسونگ در سه سال اخیر را ببینید. شاید بخواهید باز هم كارت «اپل هم همینطور است» را رو كنید، ولی اگر در محیطی ساكت این موضوع را بررسی كنید، صدایی را در اعماق ذهنتان خواهید شنید كه می‌گوید «اپل چهار گوشی شبیه به هم دارد و سامسونگ نزدیك به بیست گوشی» .

هرچند این موضوعی نیست كه بخواهیم برایش انرژی بسوزانیم. اما منطقی است كه ببینیم سامسونگ برایمان چه تداركی دیده و بعد از سال‌ها طرفداری و ساختن با خوبی‌ها، بدی‌ها، موفقیت‌ها و شكست‌ها، آیا باز هم برای راضی كردن كاربران وفادارش و البته، به زانو درآوردن آنتاگونیست همیشگی داستان‌هایش (یعنی اپل) تلاش می‌كند یا خیر .

خوشبختانه برای پاسخ‌دادن به این سوالات، انتخاب‌های زیادی پیش‌رو داریم و از آنجایی كه گلكسی A35 یكی از گزینه‌های جذاب روی میز است، شاید بد نباشد از همین نقطه شروع كنیم. جدول مشخصات فنی گلكسی A35سخت افزارتوضیحاتابعاد۱۶۱٫۷ در ۷۸ در ۸٫۲ میلیمتروزن۲۰۹ گرمنمایشگر۶٫۶ اینچی SuperAMOLED۱۲۰ هرتز - ۱۰۰۰ نیتچیپستاگزینوس ۱۳۸۰رم و حافظه128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAMدوربین۵۰ مگاپیكسلی واید (f/1 .

8 - سنسور 1/1.96 اینچی - لرزشگیر اپتیكال)۸ مگاپیكسلی اولتراواید۵ مگاپیكسلی ماكروفیلم‌برداری4K@30fps1080p@30/60fpsلرزشگیر الكترونیكیدوربین سلفی۱۳ مگاپیكسلباتری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتشارژ۲۵ واتكپی لینكپرهیز از تكرار؛ خوشایند كاربران قدیمی و جدیدسامسونگ در طراحی گلكسی A35 رویكرد هوشمندانه‌ای در پیش گرفته است؛ مهندسان شركت به این نتیجه رسیده‌اند كه طراحی گوشی‌های سامسونگ به بلوغ كافی رسیده و نیازی به ایجاد تغییرات رادیكال نیست .

اما استفاده از طراحی دقیقا یكسان با نسل قبلی برای یك گوشی میان‌رده، كه به خودی خود كار سختی برای متقاعد كردن كاربران برای خریدش دارد، تفاوت چندانی با عملیات انتحاری ندارد. در نتیجه تصمیم بر این شده كه با حفظ زبان طراحی گذشته، چند تغییر جزئی هم ایجاد شوند تا A35 حال و هوای یك گوشی نو را داشته باشد .

عكاس: هادی غنی‌زادگان / زومیتابعاد گوشی نسبت به نسل قبل با تغییراتی بسیار جزئی همراه بوده كه به راحتی می‌توان از آن‌ها صرف‌نظر كرد. تفاوت طول، عرض و ضخامت در A35 و A34 به ترتیب ۰٫۴، ۰٫۱ و صفر میلیمتر است، اما وزن مدل جدید با افزایش ۱۰ گرمی، حالا به ۲۰۹ گرم رسیده است كه دلیل آن را باید استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای به جای بدنه پشتی پلاستیكی دانست .

گلكسی A35 در رده‌ی سنگین‌وزن‌ها رقابت می‌كندبر خلاف مدل‌های سال قبل، رویكرد سامسونگ در طراحی گوشی‌های سال ۲۰۲۴ حذف كردن انحنای ملایم فریم و استفاده از طراحی كاملا مسطح است. تقریبا همه شركت‌های رقیب، از اپل گرفته تا شیائومی و حتی گوگل، یا از همین سبك استفاده می‌كنند، یا قرار است گوشی‌های بعدی خود را با فریم مسطح تولید كنند .

در نتیجه تصمیم سامسونگ هم منطقی به نظر می‌رسد.جدا از همراهی با ترند روز، فریم مسطح ظاهری شیك‌تر و مدرن‌تر به گوشی داده و به شكل موثرتری حس استفاده از یك دستگاه باكیفیت را به كاربر منتقل می‌كنند. لبه‌ی سمت راست فریم، مثل همیشه، كلیدهای پاور و تنظیم صدا را میزبانی می‌كند، اما المان جدیدی كه در این بخش به‌چشم می‌خورد، زبان طراحی جدید سامسونگ تحت عنوان Key Island است .

درواقع، آن بخشی از فریم كه كلیدها را در خود جای می‌دهد، كمی نسبت به سایر قسمت‌های فریم برجسته‌تر است و فلسفه‌ی وجودی آن هم، راحتی كاربر برای دسترسی به دكمه‌های فیزیكی به‌نظر می‌رسد. سایر بخش‌های فریم حامل نكته‌ی ویژه‌ای نیستند .

شاید تنها باید به اسپیكرهای استریوی A35‌اشاره كنیم كه اسپیكر دوم آن، دقیقا روی لبه بالایی نمایشگر تعبیه شده؛ ضمن اینكه فریم هم مثل A55 فلزی نیست و همچنان از جنس پلاستیك است.بر خلاف نسل قبل، سامسونگ تصمیم گرفته بدنه پشتی گوشی را از جنس شیشه بسازد .

هرچند به صورت رسمی اطلاعاتی در این خصوص منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد روكشی كه روی بدنه شیشه‌ای قرار گرفته می‌تواند تا حدودی از جذب اثرانگشت و رد چربی دست جلوگیری كند و نمای زیبا‌تری به دستگاهتان ببخشد .

با این حال استفاده از بدنه پشتی شیشه‌ای و مسطح‌كردن فریم دستگاه، باعث شده در دست گرفتن آن كمی سخت‌تر باشد. هرچند كه شاید بتوانید به راحتی از این نكته چشم‌پوشی كنید.عكاس: هادی غنی‌زادگان / زومیتنكته‌ی دیگری كه در بخش طراحی به چشم می‌خورد، بزرگ‌تر شدن قابِ دربرگیرنده هر یك از دوربین‌هاست .

البته سامسونگ هنوز هم كیلومترها با طرح‌هایی كه گوشی‌های پوكو یا آنر برای دوربین اجرا می‌كنند فاصله دارد، اما به نظر می‌رسد بزرگ‌تر كردن ظاهر دوربین‌ها كمی در جذاب‌تر شدن بخش پشتی گوشی تاثیرگذار است.آخرین تغییر بخش طراحی هم به محل قرارگیری دوربین سلفی گلكسی A35 اختصاص دارد .

سال گذشته و در گلكسی A34 این بخش به صورت قطره‌ای طراحی شده بود، اما حالا به Punch Hole تغییر پیدا كرده است كه باز هم حركت صحیحی در مسیر مدرن‌تر كردن ظاهر گوشی به نظر می‌رسد.عكاس: هادی غنی‌زادگان / زومیتكپی لینكنمایشگر روشن‌تر از همیشهسامسونگ از پنل ۶٫۶ اینچی SuperAMOLED با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز و حداكثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت در حالت HBM (یا High Brightness Mode) در گلكسی A35 استفاده كرده است .

این نمایشگر دست‌كم در اعداد و ارقام رسمی تفاوت خاصی با گلكسی A34 ندارد، اما در تست‌های زومیت، عملكرد آن رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود.عملكرد نمایشگر گلكسی A35 دربرابر رقبامحصول/آزمایشحداقل روشناییحداكثر روشنایینسبت كنتراستsRGBDCI P3دستیخودكارموضعیپوششمیانگین خطاپوششمیانگین خطاگلكسی A35۱٫۶۵۹۰۱۴۷۱∞۹۸٫۸ درصد(Natural)۳٫۹۸۶٫۲ درصد (Vivid)۳٫۴گلكسی A55۱٫۵۵۹۰۱۵۰۰∞۹۹٫۷ درصد(Natural)۲٫۴۸۲٫۸ درصد(Vivid)۳٫۸پوكو X6 پرو۲٫۱۵۵۸۴۱۴۴۰∞۹۹٫۲ درصد(Original Color)۳٫۱۹۶٫۵ درصد(Saturated)۳٫۱ردمی نوت ۱۳ پرو 5G۲٫۶۷۰۵۲۰۹۰∞۹۶ درصد(Standard)۰٫۹۱۰۰ درصد(Saturated)۳٫۴گلكسی A54۱٫۸۷۵۹۲۱۳۱۷٫۵∞۱۰۰ درصد(Natural)۳۱۰۰ درصد(Vivid)۴٫۵پوكو F5۲٫۳۶۰۱۱۲۴۳∞۱۰۰ درصد(Standard)۱٫۵۱۰۰ درصد(Saturated)--شیائومی 13T۲۵۷۳۱۶۱۷∞۱۰۰ درصد(Original Color)۱٫۶۹۹٫۴ درصد(Saturated)۵گلكسی S23 FE۱٫۹۶۰۷٫۵۱۳۱۵∞۹۸٫۷ درصد(Natural)۱٫۵۱۰۰ درصد(Vivid)۴ریلمی 11 پرو پلاس۱٫۸۵۳۵۹۳۰∞۱۰۰ درصد(Cinematic)۱٫۵۱۰۰ درصد(Brilliant)۴٫۲تمام نتایج درج‌شده در جدول از سوی زومیت اندازه‌گیری شده‌‌اند .

پوشش‌دهی نزدیك به ۹۹ درصدی فضای رنگی sRGB و پوشش ۸۶ درصدی فضای رنگی DCI-P3 با خطای قابل قبول، كاربران گوشی‌های میان‌رده را ناامید نخواهد كرد؛ اما در شرایطی كه پوكو X6 به‌عنوان یكی از رقبای هم‌قیمت و جذاب A35، از پنل ۱۲ بیتی در كنار استاندارد Dolby Vision استفاده می‌كند، دل نكندن سامسونگ از پنل ۸ بیتی كمی مایوس‌كننده به‌نظر می‌رسد .

البته كه A55 هم به‌عنوان مدل بالارده‌تر، وضع بهتری ندارد.متاسفانه باز هم خبری از نمایشگر ۱۲ یا حتی ۱۰ بیتی نیستنكته مهم درباره نمایشگر A35، حداكثر روشنایی آن در زمان پخش ویدیوی HDR و زیر نور مستقیم آفتاب است كه ما آن را نزدیك به ۱۹۰۰ نیت اندازه‌گیری كردیم و برای یك گوشی میان‌رده، مزیت بزرگی به‌حساب می‌آید .

سامسونگ همچنین از قابلیت Vision Booster هم برای این صفحه‌نمایش استفاده كرده است كه به گوشی كمك می‌كند زیر نور مستقیم آفتاب هم محتوا را به بهترین شكل ممكن در معرض دید كاربر قرار دهد.عكاس: هادی غنی‌زادگان / زومیتكپی لینكروح A54 در كالبدی نوبخش پردازشی گلكسی A35 در اختیار تراشه‌ی Exynos 1380 قرار گرفته كه عملكرد آن را قبلا در گلكسی A54 دیده بودیم .

این چیپست كه اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی شد و در زمان استفاده از آن در A35، یك سالی از عمرش می‌گذرد، با استفاده از لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید می‌شود و از ۸ هسته پردازشی، شامل ۴ هسته Cortex-A78 با فركانس كاری ۲٫۴ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فركانس ۲ گیگاهرتز استفاده می‌كند .

عكاس: هادی غنی‌زادگان / زومیتبرای مقایسه، می‌توانیم عملكرد اگزینوس ۱۳۸۰ را بسیار نزدیك به تراشه‌ی اسنپدراگون 778G در نظر بگیریم؛ چیپستی كه سال ۲۰۲۱ معرفی شده و مدت‌‌هاست در گوشی‌های جدید از آن استفاده نمی‌شود .

اما برای بررسی دقیق‌تر، باید به تست‌های متداول زومیت و امتیازات A35 نگاهی بیندازیم.عملكرد گلكسی A35 در برابر رقبامحصول/بنچماركتراشهSpeedometer 2.0GeekBench 6GFXBenchتجربه‌ی وب‌گردیتوان محاسباتی GPUتوان محاسباتی CPUشبیه‌ساز بازیVulkan/MetalSingle/MultiAztec RuinsOnscreen/1440pVulkan/Metalگلكسی A35Exynos 1380۷۲۳۰۲۱۱۰۲۷۲۹۵۰۲۰۱۳گلكسی A55Exynos 1480۱۰۵۴۱۴۵۱۱۷۰۳۴۸۲۲۷۱۹پوكو X6 پروDimensity 8300-Ultra۱۶۷۴۸۷۹۱۳۹۷۴۳۹۳۶۳۵۲ردمی نوت ۱۳ پرو 5GSnapdragon 7s Gen 2۹۰٫۲۲۱۱۳۱۰۳۳۲۹۶۶۱۶۱۴ریلمی 11 پرو پلاس Dimensity 7050۷۲٫۳۲۳۷۷۹۶۱۲۴۴۳۱۶۱۰ردمی نوت 12 پرو پلاس Dimensity 1080۷۸٫۲۲۳۰۸۹۷۰۲۴۰۴۱۵۱۰گلكسی A54Exynos 1380۵۸٫۵۱۳۰۱۸۱۰۰۶۲۸۴۳۱۹۱۳پوكو F5Snapdragon 7+ Gen 2۷۵٫۸۳۳۶۳۱۶۰۴۴۲۷۸۴۸۳۶شیائومی ۱۳ لایتSnapdragon 7 Gen 1۶۲٫۱۲۰۲۲۹۳۵۲۶۰۰۲۲۱۶*تمامی بنچمارك‌های ذكرشده در این جدول را زومیت اجرا كرده است .

همان‌طور كه مشاهده می‌كنید، اعداد به دست آمده در بنچمارك‌های گلكسی A35 تقریبا تكرار همان اعداد ثبت شده توسط گلكسی A54 با تراشه‌ی مشابه هستند و این گوشی را در رقابت با ردمی نوت ۱۳ پرو 5G و پوكو X6 با چیپست اسنپدراگون 7s نسل دوم قرار می‌دهد .

برتری Exynos 1380 و A35 نسبت به رقبای نام‌برده شده، در پردازش‌های GPU-محور خود را نشان می‌دهد، اما در تست شبیه‌ساز بازی، تفاوت محسوسی مشاهده نمی‌كنیم.تراشه‌ی Exynos؛ كابوس كاربران سامسونگالبته خوشبختانه در سال‌های اخیر، حتی چیپست‌های میان‌رده هم به راحتی از پس كارهای رایج بر می‌آیند .

برای مثال گلكسی A35 حتی در زمان عكاسی و فیلم‌برداری طولانی زیر نور آفتاب هم اثری از داغ شدن بیش از حد و غیرقابل تحمل نشان نمی‌دهد و در اجرای بازی‌های محبوب هم در سطح انتظار ظاهر می‌شود.عملكرد گلكسی A55 در بازی‌هابازی‌ها/پارامترهاتنظیمات گرافیكینرخ فریم میانگینShadowgun LegendsMedium۴۵-۵۵ فریم‌برثانیهCall of Duty MobileHigh۶۰ فریم‌برثانیهتمامی بنچمارك‌های ذكرشده در این جدول را زومیت اجرا كرده است .

زومیت برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم بازی، از نرم‌افزار شركت GameBench استفاده كرده است.سال گذشته، گلكسی A34 در نسخه پایه با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه به فروش می‌رسید. خوشبختانه امسال خبری از نسخه ۴ گیگابایتی نیست و A35 در ارزان‌ترین حالت هم با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه در اختیار كاربران قرار می‌گیرد .

نسخه‌های دیگر این گوشی شامل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه و گران‌ترین مدل با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه هستند.عملكرد حافظه‌ ذخیره‌سازی گلكسی A35 دربرابر رقبامدل‌ها ٫ عملكردنرخ خواندن ترتیبی(مگابایت‌برثانیه)نرخ نوشتن ترتیبی(مگابایت‌برثانیه)نرخ خواندن تصادفی(مگابایت‌برثانیه)نرخ نوشتن تصادفی(مگابایت‌برثانیه)گلكسی A35۵۳۲٫۲۲۴۰۱٫۵۷۴۹٫۴۲۴۳٫۸۷گلكسی A55۱۴۱۰٫۴۷۸۳۱٫۱۷۵۵٫۴۱۵۷٫۹۲ردمی نوت ۱۳ پرو 5G۱۰۰۹٫۸۶۵۸۸٫۵۱۳۵٫۹۳۴۲٫۲۲*تمامی بنچمارك‌های ذكرشده در این جدول را زومیت اجرا كرده است .

نكته‌ بسیار مهم درباره‌ی فضای ذخیره‌سازی A35 سامسونگ، UFS 3.1 بودن آن است كه در مقایسه با رقبایی مثل Poco X6 با حافظه‌ی UFS 2.2، برتری محسوسی دارد و سرعت خواندن و نوشتن بالاتر آن، به تجربه‌ی روان‌تری از اجرای اپلیكیشن‌ها و جابه‌جا شدن بین آن‌ها می‌انجامد .

عكاس: هادی غنی‌زادگان / زومیتسامسونگ تصمیم گرفته از همان باتری به كار رفته در گلكسی A34 در گوشی نسل جدید هم استفاده كند. این باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌كند كه به‌لطف فست‌شارژهای عجیب و غریب چینی‌ها، دیگر نمی‌توان آن را شارژ سریع نامید .

اما برای قضاوت درباره باتری باید عملكرد آن در شرایط مختلف را هم سنجید. در جدول زیر نتایج تست‌های متداول شارژدهی كه در زومیت، روی تمام گوشی‌ها و در شرایط آزمایشگاهی یكسان انجام شده است، مشاهده می‌كنید. عمر باتری گلكسی A35 دربرابر رقبامحصول/بنچماركنمایشگرباتریپخش ویدیوكاربری روزمرهابعاد، وضوح و نرخ نوسازیمیلی‌آمپرساعتدقیقه:ساعتدقیقه:ساعتگلكسی A35۶٫۶ اینچ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیكسل۵۰۰۰۳۳:۰۰۱۲:۰۷گلكسی A55۶٫۶ اینچ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیكسل۵۰۰۰۲۹:۴۴۱۳:۴۸پوكو X6 پرو۶٫۶۷ اینچ۲۷۱۲ × ۱۲۲۰ پیكسل۵۰۰۰۲۰:۰۰۱۲:۳۵ردمی نوت ۱۳ پرو 5G۶٫۶۷ اینچ، ۱۲۰ هرتز۲۷۱۲ × ۱۲۲۰ پیكسل۵۱۰۰۲۰:۰۰۱۱:۲۵ریلمی 11 پرو پلاس۶٫۷ اینچ۲۴۲۰ × ۱۰۸۰ پیكسل۵۰۰۰۲۵:۰۰۱۴:۵۲ردمی نوت 12 پرو پلاس۶٫۶۷ اینچ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیكسل۵۰۰۰۱۶:۵۰۱۰:۳۵گلكسی A54۶٫۴ اینچ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیكسل۵۰۰۰۲۳:۴۶۱۲:۲۶پوكو F5۶٫۶۷ اینچ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیكسل۵۰۰۰--۱۲:۵۵شیائومی ۱۳ لایت۶٫۵۵ اینچ ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیكسل۴۵۰۰۱۶:۴۷۱۰:۲۱* تمامی بنچمارك‌های ذكرشده در این جدول را زومیت اجرا كرده است .

در تست كاربری روزمره، گلكسی A35 با ثبت شارژدهی حدودا ۱۲ ساعته، از رقبای هم‌قیمتی همچون ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس و حتی ردمی نوت ۱۳ پرو پیشی می‌گیرد. نكته جالب در این تست،‌ بهتر بودن شارژدهی گلكسی A54 با وجود داشتن چیپست یكسان و باتری با ظرفیت مشابه است .

در تست پخش ویدیوی معیار زومیت، A35 با ثبت ركورد ۳۳ ساعت، حتی بالاتر از رقبا گران‌قیمت‌تر قرار می‌گیرد.كپی لینكمجموعه دوربین؛ همان همیشگیبرای یك گوشی میان‌رده، دوربین یكی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در جذب كاربر به شمار می‌رود .

گلكسی A35 به‌رسم سال‌های اخیر، از ساختار سه‌تایی دوربین بهره می‌برد كه شامل دوربین ۵۰ مگاپیكسلی واید با سنسور 1/1.96‌ اینچی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیكسلی و دوربین ۵ مگاپیكسلی ماكرو می‌شوند. عكاس: هادی غنی‌زادگان / زومیتدوربین‌های اولتراواید و ماكرو همان ماژول‌های به كار رفته در نسخه سال گذشته هستند، اما دوربین اصلی به جای بهره‌گیری از سنسور IMX582 سونی، به سنسور ISOCELL GN8 ساخت خود سامسونگ مجهز شده است .

این نكته می‌تواند برای كاربران سامسونگ اتفاق مثبتی به شمار برود و روی كیفیت عكس‌های به‌ثبت رسیده، تأثیر مثبتی بگذارد؛ چرا كه دوربین این سری، از A32 به‌بعد برای اولین بار تغییر را تجربه می‌كند.دوربین اصلی گلكسی A35 در شرایط نوری مناسب تصاویر بسیار باكیفیتی ثبت می‌كند .

در این عكس‌ها جزئیات تا حد قابل قبولی حفظ شده، اما همچنان اثر الگوریتم پردازشی سامسونگ برای كاهش نویز هم قابل مشاهده است. تأییدی بر این ادعا را می‌توانید در برش عكس زیر مشاهده كنید.عكس دوربین اصلیبرش عكس دوربین اصلیباوجود اینكه گستره‌ی دینامیكی عكس‌ها در محیط‌های خارجی و زیر نور آفتاب در تقریبا تمام عكس‌ها خوب به‌نظر می‌رسد، اما عكسی كه از هادی در شرایط نوری بسیار چالش‌برانگیز داخلی، به‌ثبت رسانده‌ایم، نقطه ضعف A35 در چنین سناریویی را به‌وضوح مشهود می‌كند .

همان‌طور كه می‌بینید، تقریبا هیچ‌چیزی از جزئیات بیرون پنجره قابل تشخیص نیست و تقریبا تمام نقاط، از شدت نور سوخته‌اند.نكته دیگری كه در تصاویر به چشم می‌خورد، تغییرات اشباع رنگ‌ها در سناریوهای مختلف است. در حالی كه حین عكاسی از سوژه‌های بی‌جان، رنگ‌ها تقریبا اشباع نیستند، اما زمانی كه بخواهید از طبیعت و گل‌های رنگارنگ یا برگ سبز درختان در فصل بهار عكاسی كنید، باز هم شاهد بازگشت رنگ‌های اغراق‌آمیز خواهید بود .

گستره‌ی دینامیكی قابل قبول، موقع عكاسی در شب و شرایطی با نور ضعیف هم مشاهده می‌شود. در حالت كلی، عكس‌های A35 در این شرایط قابل دفاع هستند، نویز بسیار كمی روی آن‌ها دیده شده و عملكرد در ثبت جزئیات هم مناسب ارزیابی می‌شود .

دوربین اولتراواید، زمانی كه نور كافی در دسترس باشد تصاویر قابل قبولی در سطح یك دوربین ۸ مگاپیكسلی استاندارد ثبت می‌كند و مطابق انتظار با كاهش نور، كیفیت تصاویر اولتراواید هم به شدت افت می‌كنند.دوربین سلفی گلكسی A35 از حسگر ۱۳ مگاپیكسلی بهره می‌برد، اما نسبت به نسل قبلی، از سنسوری متفاوت استفاده می‌كند .

شاید بتوان گفت سلفی‌های A35 حتی فراتر از استاندارد شبكه‌های اجتماعی هستند. در هر دو حالت سلفی-پرتره و سلفی عادی، عكس‌ها شارپ به‌ثبت می‌رسند و رنگ و كنتراست بسیار خوبی دارند. ار آنجایی كه برای عكاسی سلفی، سناریوی بسیار پرچالشی را انتخاب كرده‌ایم، گستره‌ی دینامیكی چندان مناسب به دست نیامد و برای بالانس شدن نورپردازی، آسمان كاملا سفید به ثبت رسید .

اما در نظر داشته باشید كه در چنین سناریویی، گوشی‌های اندكی وجود دارند كه بتوانند از پس بالانس كردن نورپردازی در نقاط تیره و روشن تصویر، به‌شكل قابل دفاعی بربیایند.عكسی سلفی A35 در حالت عادیعكسی سلفی A35 در حالت پرترهبه‌عنوان حسن ختام بخش دوربین، در یك قاب مقایسه‌ای، عملكرد A54 و A35 را در عكاسی می‌بینیم .

همان‌طور كه در تصاویر زیر و برش هم‌سطح آن‌ها به‌وضوح مشهود است، گلكسی A54 رنگ‌ها را اشباع‌تر و اندكی دور از واقعیت به‌ثبت رسانده، اما جزئیات برگ‌ها در آن به مراتب مشخص‌تر از عكس A35 نمایش داده شده است .

البته این سناریوی خاص، نمی‌تواند برتری هیچ‌كدام را به‌طور مشخصی نشان دهد، بلكه می‌تواند به ما در داشتن یك دید كلی از تفاوت‌های عكاسی با این دو گوشی كمی كمك كند.عكس A35عكس A54برش عكس A35برش عكس A54حالا كه به انتهای بررسی رسیده‌ایم شاید بد نباشد به سایر مواردی كه A35 از نسل قبل خود، بدون تغییر به ارث می‌برد هم صحبت كنیم .

گلكسی A35 هم از اسپیكرهای استریو استفاده می‌كند، به سنسور اثرانگشت اپتیكال زیر نمایشگر مجهز شده كه طبق روال سنسورهای اپتیكال، عملكرد آن با اندكی تاخیر قابل چشم‌پوشی همراه است. ضمنا، A35 همچنان از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌كند .

به این معنی كه در صورت قرار گرفتن گوشی در عمق یك متری آب به مدت ۳۰ دقیقه، اتفاق ناگواری برای آن رخ نمی‌دهد. عكاس: هادی غنی‌زادگان / زومیتهمچنین گلكسی A35 به اندروید ۱۴ مجهز شده و از رابط كاربری One UI 6 .

1 سامسونگ استفاده می‌كند. به گفته سامسونگ، A35 تا چهار سال به‌روزرسانی‌های اندروید و تا ۵ سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد كرد كه برای یك گوشی میان‌رده كاملا قابل قبول به حساب می‌آید. در مورد ویژگی‌های جالب One UI 6 .

1 روی گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ در بررسی گلكسی A55 توضیح داده‌ایم كه مطالعه‌ی آن می‌تواند برایتان جالب باشد.در نهایت و پس از بررسی تمامی این آمارها و اعداد و ارقام، گلكسی A35‌ باید بتواند به این سوال پاسخ دهد كه آیا می‌تواند خود را به عنوان یك گوشی میان‌رده ارزان‌قیمت با ارزش خرید بالا به كاربران معرفی كند یا خیر .

بررسی‌های بیشتر از زومیتبررسی گلكسی A55؛ درجازدن ملال‌آور سامسونگ در بازاری رقابتیبررسی شیائومی ۱۴ اولترا؛ دوربین كامپكت سیم‌كارت‌خوربررسی لپ تاپ Aero 14 OLED گیگابایت: دورخیز برای شكست مك‌بوك پروشاید ساده‌ترین پاسخ به این سوال را بتوان در این جمله خلاصه كرد كه «سامسونگ اهمیتی نمی‌دهد» .

یك گوشی در بازاری فوق‌العاده رقابتی مانند بازار گوشی‌های میان‌رده باید كم‌ترین نقاط ضعف، بیشترین نقاط قوت و بهینه‌ترین تناسب بین سخت‌افزار و قیمت را به خریداران احتمالی ارائه كند. اما شاید با نگاهی به گلكسی A35 به عنوان یك كل، نتوان به چنین برداشتی از آن رسید .

گلكسی A35 سامسونگ-امتیاز كاربرانامتیازی ثبت نشده استامتیاز و نظر دهید-امتیاز زومیت6.6 اینچ1080x2340 پیكسل50/8/5 مگاپیكسلسلفی 13 مگاپیكسل6/8 گیگابایت رمExynos 13805000 میلی‌آمپر ساعتشارژ سریع 25 واتقیمت و فروشندگانآگهیتكنولایف14,227,000 تومانگوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A35 5G ظرفیت 128 گیگابایت رم 8 گیگابایت - ویتنامخریدآگهیدیجی كالا14,590,000 تومانگوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A35 دو سیم كارت ظرفیت 128 گیگابایت رم 8 گیگابایت - ویتنام رنگ زرد لیمویی گارانتی 18 ماهه آرتین تجارت آریا تدبیرخریدآگهیلیپك16,099,000 تومانگوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A35 5G دو سیم‌كارت ظرفیت 256GB و رم 8GB (ویتنام) رنگ مشكی سرمه‌ای (Navy) گارانتی 18 ماهه گروه هماهنگخریدفرفره13,860,000 تومانگوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A35 5G ظرفیت 128 گیگابایت رم 8 گیگابایتخریدموبایل چیا14,250,000 تومانگوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A35 | ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت | رم ۸ گیگابایت | رنگ یاسی | ساخت ویتنامخرید21 فروشنده دیگر نیز این محصول را دارند مشاهده همه فروشندگاننكات مثبتطراحی مدرن‌تر و هم‌راستا با ترند روزدوربین اصلی باكیفیتشیشه‌ای شدن بدنهشارژدهی عالینكات منفیوزن زیادشارژ ۲۵ واتنمایشگر ۸ بیتیگلكسی A35 به نمایشگر باكیفیتی مجهز شده كه در مقایسه با رقبا بهترین نیست و نه تنها در مقایسه با دستگاه‌های هم‌رده شارژری همراهش نیست، بلكه كاربران را با شارژ ۲۵ وات عذاب می‌دهد .

با تمام اوصاف، A35 هنوز هم یك گوشی میان‌رده‌ی خوب به حساب می‌آید، به خصوص اگر طرفدار سامسونگ باشید و نخواهید روی خرید گوشی از هیچ برند دیگری ریسك كنید. اما اگر نگاهی به شركت‌های رقیب بیندازید و شرایط را سبك‌ سنگین كنید، انتخاب‌های بسیار هیجان‌انگیزتری مثل پوكو X6 پیش روی شما قرار می‌گیرد .

ضمنا باید در نظر داشت كه A35 در بیشتر زمینه‌ها از جمله قدرت پردازشی و عملكرد دوربین، تفاوتی با A54 ندارد و در صورتی كه به دنبال خرید یك گوشی میان‌رده از سامسونگ هستید، پیشنهاد می‌كنیم به سراغ A35 بروید تا هم گوشی جدیدتری خریداری كرده باشید و هم از پشتیبانی نرم‌افزاری چهار ساله بهره‌مند شوید .

منبع : https://www.zoomit.ir/review/420040-samsung-galaxy-a35-review/

مجله فن آوری

 
پیكسل 8a گوگل با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قیمت ۵۴۹ یورو عرضه می‌شود
1403/02/16
نبرد تماشایی شاسی‌بلندها؛ لامبورگینی اوروس در برابر فراری پوروسانگوئه [تماشا كنید]
1403/02/16
آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌كند
1403/02/16
چگونه نام چندین فایل در ویندوز را همزمان تغییر دهیم؟
1403/02/16
این نرم‌افزار، تبلیغات ویندوز ۱۱ را با یك كلیك حذف می‌كند
1403/02/16
اكستریم VX، چشم آفریقا را هم گرفت؛ مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
1403/02/16
كروم‌بوك‌ها به لپ‌تاپ‌های كاربردی‌تری تبدیل می‌شوند
1403/02/16
سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای كلاهبرداری است
1403/02/16
فرار از هوشمندسازی مدیریت پسماند؛ جمع‌آوری سنتی زباله‌ها تا كی ادامه دارد؟
1403/02/16
حافظه عجیبی كه ۶۰ ساعت در دمای ۶۰۰ درجه كار می‌كند!
1403/02/16
بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی [اردیبهشت ۱۴۰۳]
1403/02/16
مانیتور خوش‌قیمت Skyworth پنل ۱۰۰ هرتز ۲۷ اینچ دارد
1403/02/16
ساعت فوق مقاوم جدید شیائومی، ۱۵ استاندارد نظامی دارد
1403/02/16
حفره امنیتی بحرانی اندروید كشف شد؛ خطر برای گوشی‌های شیائومی
1403/02/16
هوش مصنوعی كوپایلت به كارآموز شركت‌ها تبدیل شده است
1403/02/16
مارك زاكربرگ حالا ثروتمندترین فرد كالیفرنیا است
1403/02/16
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com