چرا نماد قلب هیچ شباهتی به قلب انسان ندارد؟

نمادی كه در سراسر جهان برای نشان دادن قلب و عواطف از آن استفاده می‌شود، تشابهی با قلب واقعی انسان ندارد.

چرا نماد قلب هیچ شباهتی به قلب انسان ندارد؟علوم پایه و مهندسیعلمیچهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰مطالعه 3 دقیقهمریم صفدریتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتنمادی كه در سراسر جهان برای نشان دادن قلب و عواطف از آن استفاده می‌شود، تشابهی با قلب واقعی انسان ندارد .

چرا این سمبل رواج پیدا كرد؟تبلیغاتدرون قفسه سینه شما توده عضلانی نامتقارنی وجود دارد كه عاری از عواطف است و ارتباطی با احساسات عاشقانه ندارد. با این وجود، ما همچنان برای به تصویر كشیدن این عضو كرونری كه به غلط آن را با عواطف ارتباط می‌دهیم، از تصویر اشتباهی استفاده می‌كنیم .

مشحص نیست شكل كلیشه‌ای شبیه گوش‌ماهی قلب دقیقا از كجا منشا گرفته است، اگرچه نویسندگان مطالعه جدیدی تلاش كرده‌اند این موضوع را كشف كنند.پژوهشگران با بررسی گذشته پیشنهاد می‌كنند كه فیلسوفان یونان باستان ممكن است اولین افرادی بوده باشند كه قلب را با عواطف ارتباط دادند و از ارسطو به‌عنوان یكی از مقصران اصلی این باور یاد می‌كنند .

به‌گفته‌ی پیر وینكن، جراح مغز و اعصاب هلندی و نویسنده مقاله، اولین تصویر از نماد كلاسیك قلب شكل در متون قرن ۱۳ ظاهر شد و ممكن است از توصیف ارسطو از این عضو منشا گرفته باشد. منابع دیگر حاكی از آن هستند كه سمبل كلاسیك قلب، نشانگر برگ گونه‌ی منقرض‌شده‌ای از رازیانه غول‌پیكری به نام سیلفیوم است كه زمانی در امتداد سواحل شمال آفریقا می‌رویید و رومی‌ها و یونانی‌های باستان از آن برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌كردند .

صرف‌نظر از اینكه تصویر معروف قلب برای اولین بار چگونه رواج یافت، آشكار است كه نماد جهانی قلب شباهتی به قلب واقعی انسان ندارد. اگرچه كسی به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد، زیرا استفاده از نماد فعلی قلب برای نشان دادن معنای استعاری آن به‌عنوان مركز احساسات، عاطفه و عشق محدود می‌شود .

نویسندگان در ادامه توضیح می‌دهند شكل نمادین قلب در قرن‌های ۱۵ و ۱۶ رایج شد و درنهایت در اواسط قرن ۲۰ دانشمندان متوجه شدند این تصویر ساده‌شده ممكن است واقعا بر واقعیت تشریحی آن استوار باشد.بیشتر بخوانیدنگاهی دقیق‌تر به بدن انسان: شرحی كلی بر قلب و عملكرد آن22 مهر 97مطالعه '42اگر اضطراب در مغز پدیدار می‌شود، چرا قلبمان محكم می‌تپد؟31 شهریور 02مطالعه '4اولین تصاویر از سیستم شریان كرونری در دهه ۱۹۵۰ ترسیم شد .

در آن زمان، دانشمندان، پلاستیك را به آئورت افراد مرده تزریق كردند و قالب‌هایی شبیه شكل نمادین قلب حاصل شد. چند دهه بعد، ایجاد تكنیك‌های جدید ازجمله تزریق رنگ حاجب (ماده كنتراست‌زا) به عروق كرونر نشان داد شكل سنتی قلب چقدر دقیق است .

پژوهشگران می‌نویسند: «با تزریق همزمان به شریان‌های كرونری راست و چپ می‌توان كل گردش خون شریان‌های كرونری را مجسم كرد. تجسم همزمان درختان كرونری راست و چپ شكل دقیق چیزی را ایجاد می‌كند كه آن را به‌عنوان قلب انسان می‌شناسیم .

»سطح قدامی قلب پس از تزریق مواد پلاستیكی. قالب عروقی به دست‌آمده به وضوح شبیه شكل نمادین قلب است.مشاهدات توصیف‌شده این سوال را مطرح می‌كند كه آیا كالبدشناسان دوران باستان، هزاران سال پیش از آشكارشدن شكل قلب توسط علوم مدرن، به‌نوعی موفق شده بودند این الگو را ببینند .

نویسندگان می‌گویند شاید دانشمندان قدیمی با استفاده از مواد ابتدایی‌تری مانند گچ به‌جای پلاستیك، قالب‌های مشابهی از شریان‌های كرونر ایجاد می‌كردند. آن‌ها درحالی‌كه اذعان می‌كنند این فرضیه در حد حدس و گمان است، پیشنهاد می‌كنند كه ایده‌ی آن‌ها ممكن است معقول‌ترین فرضیه برای توضیح مطابقت دقیق تصاویر ما با تصاویر باستانی از قلب باشد .

منبع : https://www.zoomit.ir/fundamental-science/420106-why-does-heart-symbol-look-nothing-like-human-heart/

مجله فن آوری

 
پیكسل 8a گوگل با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قیمت ۵۴۹ یورو عرضه می‌شود
1403/02/16
نبرد تماشایی شاسی‌بلندها؛ لامبورگینی اوروس در برابر فراری پوروسانگوئه [تماشا كنید]
1403/02/16
آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌كند
1403/02/16
چگونه نام چندین فایل در ویندوز را همزمان تغییر دهیم؟
1403/02/16
این نرم‌افزار، تبلیغات ویندوز ۱۱ را با یك كلیك حذف می‌كند
1403/02/16
اكستریم VX، چشم آفریقا را هم گرفت؛ مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
1403/02/16
كروم‌بوك‌ها به لپ‌تاپ‌های كاربردی‌تری تبدیل می‌شوند
1403/02/16
سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای كلاهبرداری است
1403/02/16
فرار از هوشمندسازی مدیریت پسماند؛ جمع‌آوری سنتی زباله‌ها تا كی ادامه دارد؟
1403/02/16
حافظه عجیبی كه ۶۰ ساعت در دمای ۶۰۰ درجه كار می‌كند!
1403/02/16
بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی [اردیبهشت ۱۴۰۳]
1403/02/16
مانیتور خوش‌قیمت Skyworth پنل ۱۰۰ هرتز ۲۷ اینچ دارد
1403/02/16
ساعت فوق مقاوم جدید شیائومی، ۱۵ استاندارد نظامی دارد
1403/02/16
حفره امنیتی بحرانی اندروید كشف شد؛ خطر برای گوشی‌های شیائومی
1403/02/16
هوش مصنوعی كوپایلت به كارآموز شركت‌ها تبدیل شده است
1403/02/16
مارك زاكربرگ حالا ثروتمندترین فرد كالیفرنیا است
1403/02/16
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com