آموزش استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل كروم

امكانات جدید هوش مصنوعی كروم بسیار جذاب و كاربردی هستند و استفاده از آن‌ها تجربه‌ای لذت‌بخش از مرور وب را برای كاربران به‌ارمغان می‌آورد.

آموزش استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل كرومآموزشفناوریهوش مصنوعیپنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰مطالعه 6 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتامكانات جدید هوش مصنوعی كروم بسیار جذاب و كاربردی هستند و استفاده از آن‌ها تجربه‌ای لذت‌بخش از مرور وب را برای كاربران به‌ارمغان می‌آورد .

تبلیغاتگوگل با افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به امكانات كروم، وعده‌ی تجربه‌ای روان‌تر، بهینه‌تر و شخصی‌تر از وب‌گردی را به كاربران می‌دهد. درحالی‌كه تقریباً همه‌ی مرورگرهای مطرح از هوش مصنوعی استفاده می‌كنند، چه چیزی باعث می‌شود هوش مصنوعی گوگل ارزش استفاده داشته باشد؟فهرست مطالبچگونه قابلیت‌های هوش مصنوعی كروم را فعال كنیم؟شخصی‌سازی گوگل كروم با تم‌های هوش مصنوعیسازماندهی سریع تب‌های كروم با هوش مصنوعیتولید متن با هوش مصنوعی گوگل كرومكپی لینكچگونه قابلیت‌های هوش مصنوعی كروم را فعال كنیم؟چه بخواهیم چه نخواهیم، هوش مصنوعی امروزه همه‌جا را فراگرفته است .

با گسترش ابزارهایی مثل تشخیص متن هوش مصنوعی، تولید متن با هوش مصنوعی و سایر ابزارهای مبتنی‌بر این فناوری، برگ برنده‌ی مرورگرها دیگر صرفاً داشتن بهترین نسخه‌ی تكنولوژی مذكور نیست و درواقع ادغام یكپارچه‌ی این فناوری با اپلیكیشن‌های روزمره می‌تواند نظر كاربران را جلب كند .

گوگل كروم این ایده را به واقعیت تبدیل می‌كند و سعی دارد با قابلیت‌های هوش مصنوعی، به ساده‌سازی و بهبود تجربه‌ی وب‌گردی كمك كند.امكانات جدید هوش مصنوعی كروم هنوز در مراحل آزمایشی به‌سر می‌برند و به‌بیان دیگر گوگل همچنان درحال توسعه‌ی ابزارهای مذكور است .

بررسی‌های MOU نشان می‌دهد استفاده از هوش مصنوعی گوگل كروم در زمان نگارش این مقاله برای همه‌ی كاربران دردسترس نیست. با این‌حال برای اطمینان از فعال‌بودن قابلیت‌های هوش مصنوعی كروم، ابتدا جدیدترین نسخه‌ی این مرورگر را دانلود و نصب كنید .

دانلود جدیدترین نسخه گوگل كرومپس از آپدیت كروم، مراحل زیر را برای فعال‌سازی امكانات جدید هوش مصنوعی این مرورگر دنبال كنید:۱. روی دكمه‌ی سه‌نقطه‌ در گوشه‌ی سمت‌راست بالای مرورگر كروم كلیك كنید.۲. وارد بخش Settings شوید .

۳. در منوی سمت‌چپ، به‌دنبال عبارت Experimental AI بگردید و اگر چنین گزینه‌ای دردسترس نبود یعنی درحال حاضر امكان استفاده از هوش مصنوعی آزمایشی كروم را ندارید. نكته‌ی مهم اینكه فلگ (Flag) مشخصی برای فعال‌سازی این قابلیت‌ها وجود ندارد و برای دسترسی به آن‌ها فقط باید منتظر بمانید .

۴. اگر Experimental AI را در تنظیمات گوگل كروم پیدا كردید، همه‌ی گزینه‌های آن را درحالت فعال قرار دهید.توجه‌ داشته باشید با فعال‌سازی امكانات جدید هوش مصنوعی كروم، تغییر بزرگی در رابط‌كاربری این مرورگر مشاهده نخواهید كرد و درواقع ابزارهای مذكور به‌شكلی ظریف در منوها تعبیه شده‌اند .

درحال حاضر، قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل كروم شامل سه عملكرد می‌شوند: ساخت تم، سازماندهی تب‌ها و تولید متن كه در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.كپی لینكشخصی‌سازی گوگل كروم با تم‌های هوش مصنوعیبا اینكه جامعه‌ی كاربران گوگل كروم طیف گسترده‌ای از تم‌ها را برای این مرورگر ارائه داده‌اند، اما هیچ‌كدام به اندازه‌ی تم‌هایی كه خودتان بسازید، برایتان جذاب نخواهد بود .

هوش مصنوعی كروم این امكان را فراهم می‌كند تا به‌سادگی تم‌های شخصی‌سازی‌شده بسازید؛‌ درست مثل قابلیتی كه هوش مصنوعی بینگ در مرورگر اج ارائه می‌دهد. برای اینكار فقط باید دستور متنی، برای سبك تم موردنظرتان به هوش مصنوعی كروم ارائه دهید .

برای ساخت تم جدید گوگل كروم با هوش مصنوعی مراحل زیر را دنبال كنید:۱. تب جدیدی در گوگل كروم باز كنید.۲. در قسمت پایین سمت‌راست، گزینه‌ی Customize Chrome را انتخاب كنید.۳. در پنل كناری، روی Create with AI كلیك كنید .

۴. تم مورد نظر خود را در كادر متن توصیف كنید.۵. استایل، حس‌وحال و رنگ مورد نظرتان را انتخاب كنید.۶. روی Create كلیك كنید.مقالات مرتبط:چطور از هوش مصنوعی گوگل استفاده كنیم؟چرا هوش مصنوعی هنوز نتوانسته جای گوگل را بگیرد؟با انجام مراحل فوق، كروم مجموعه‌ای از تم‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی بر اساس دستور متنی شما را ارائه می‌كند .

می‌توانید تم‌ها را امتحان و سپس موردی كه بیشتر می‌پسندید را روی مرورگر اعمال كنید. تب Inspiration تم‌های بیشتری ارائه می‌دهد كه با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند و می‌توانید برای گرفتن ایده از آن‌ها بهره ببرید .

تم‌هایی كه اخیراً ساخته‌اید نیز ذخیره خواهند شد تا بعداً بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.بسیاری از ما زمان قابل‌توجهی را صرف استفاده از گوگل كروم می‌كنیم و بدیهی است كه استفاده از تم و رنگ‌های متنوع در مرورگر می‌توانند تا حدودی روی ذهنیت ما تأثیر بگذارند .

كپی لینكسازماندهی سریع تب‌های كروم با هوش مصنوعیهمه‌ی ما با مشكل باز بودن تعداد زیادی تب در مرورگر مواجه شده‌ایم. فعال‌بودن تعداد زیادی تب باز در كروم، فشار زیادی به رم وارد می‌كند و آشفتگی ناشی از این تعداد تب، باعث می‌شود به سختی بتوانیم كارهایمان را ردیابی كنیم .

هوش مصنوعی كروم با سازماندهی تب‌ها در گروه‌های برچسب‌گذاری‌شده بر اساس محتوای آن‌ها قصد دارد نظم را به نوار تب‌ها بازگرداند. برای استفاده از ویژگی مذكور باید مراحل زیر را دنبال كنید:۱. روی هر یكی از تب‌های مورد نظرتان در كروم راست‌كلیك كنید .

۲. از منوی بازشده، گزینه‌ی Organize similar tabs را انتخاب كنید.۳. نام گروه تب را ویرایش كنید و Create group را انتخاب كنید.با انجام مراحل فوق، كروم تب‌های شما را با هوش مصنوعی سازماندهی و هر گروه تب را برچسب‌گذاری می‌كند .

این ویژگی به‌خصوص برای افرادی كه تعداد زیادی تب باز روی مرورگر دارند بسیار كاربری است.كپی لینكتولید متن با هوش مصنوعی گوگل كرومچت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای تولید متن هستند .

فرقی نمی‌كند درحال نوشتن ایمیل، پیش‌نویس مقاله یا پر كردن فرم باشید، زیرا این ابزارها همیشه كارآمد هستند. به‌هرحال، معمولاً مشكلی هنگام انجام اینكار وجود دارد؛ شما باید ابزار هوش مصنوعی را در تب جداگانه‌‌ای باز و متن را با آن ایجاد كنید و سپس با مراجعه به صفحات وب مورد نظر، محتوای متنی تولیدشده را در آن جای‌گذاری كنید .

گوگل كروم این مرحله‌ی اضافی را حذف می‌كند و به شما اجازه می‌دهد متن ایجادشده با هوش مصنوعی جمنای را به‌طور مستقیم در فیلدهای متنی وارد كنید. برای استفاده از ویژگی مذكور مراحل زیر را انجام دهید:۱. در مرورگر كروم روی فیلد متنی مورد نظرتان راست‌كلیك كنید .

۲. Help me write را انتخاب كنید.۳. دستور متنی مورد نظرتان را برای ایجاد متن وارد كنید. برای مثال می‌توانید بنویسید «ایمیل درخواست مرخصی با لحنی مؤدبانه» یا «شروعی جذاب برای پست وبلاگی در مورد سفر».۴. روی Create كلیك كنید .

پس‌از اینكه مرورگر كروم، متن را با هوش مصنوعی تولید كرد، روی Insert كلیك كنید تا به‌طور مستقیم به فیلد متن اضافه شود. درصورت نیاز، می‌توانید با كلیك روی منوی كشویی‌ Length و Tone، به‌ترتیب طول و لحن متن را تنظیم كنید .

منبع : https://www.zoomit.ir/howto/420007-chromes-ai-features/

مجله فن آوری

 
ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل كه می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره كنند
1403/02/15
شبكه اجتماعی تردز به پیشرفت مداوم ادامه می‌دهد
1403/02/15
چگونه از پخته شدن زمین در برابر خورشید فوق سوزان جلوگیری كنیم؟
1403/02/15
پیوند عضو ممكن است شخصیت افراد را تغییر دهد
1403/02/15
سامسونگ گرافیك اختصاصی برای گوشی‌هایش می‌سازد؟
1403/02/15
مینی‌كامپیوتر گیمینگ جدید كورسیر سخت‌افزار پرقدرت و پنل جلویی چوبی دارد
1403/02/15
یكی از شركت‌های مهم حوزه رانندگی خودكار تعدیل نیرو می‌كند
1403/02/15
چین در ویدیو تبلیغاتی برای ایستگاه قمری خود از شاتل فضایی آمریكا استفاده كرده است
1403/02/15
مدیرعامل انویدیا روزانه ۱۴ ساعت كار می‌كند
1403/02/15
هایسنس رقیب ارزان تلویزیون معروف سامسونگ را رونمایی كرد
1403/02/15
آزمایش عمومی دستیار كوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
1403/02/15
هواوی عملكرد درخشانی در بازار خودروهای برقی دارد
1403/02/15
اولین نمونه‌عكس‌های ویوو X100 اولترا، عملكرد دوربین این گوشی را نمایش می‌دهند
1403/02/15
بهترین روز اپل در ۲ سال اخیر ثبت شد؛ عملكرد درخشان در بورس آمریكا
1403/02/15
امن‌ترین صندلی هواپیما كدام است؟
1403/02/15
همان همیشگی؛ تصاویر و مشخصات پیكسل 8a بار دیگر لو رفت
1403/02/15
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com