منابع آگاه: مسدودشدن تیك‌تاك در آمریكا تقریبا قطعی است

چهار منبع آگاه می‌گویند بایت‌دنس تحت هیچ شرایطی تیك‌تاك را نمی‌فروشد و حاضر است این شبكه‌ی اجتماعی در آمریكا مسدود شود.

منابع آگاه: مسدودشدن تیك‌تاك در آمریكا تقریبا قطعی استشبكه‌های اجتماعیاینترنت و شبكهپنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳مطالعه 2 دقیقهمبین احمدیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتچهار منبع آگاه می‌گویند بایت‌دنس تحت هیچ شرایطی تیك‌تاك را نمی‌فروشد و حاضر است این شبكه‌ی اجتماعی در آمریكا مسدود شود .

تبلیغاتخبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از چهار منبع آگاه می‌گوید كه بایت‌دنس، مالك تیك‌تاك، ترجیح می‌دهد این شبكه‌ی اجتماعی در ایالات متحده مسدود شود اما آن را به شركت دیگری نفروشد. بایت‌دنس تصمیم دارد ازطریق تمامی روش‌های حقوقی، از مسدودشدن تیك‌تاك در آمریكا جلوگیری كند، اما اگر تلاش‌هایش به شكست منتهی شوند، تا ۹ ماه آینده تیك‌تاك از اپ استور و گوگل پلی آمریكا حذف خواهد شد .

با درنظر گرفتن تصویب قانونی جدید در آمریكا، اگر واقعا بایت‌دنس تمایلی به فروش تیك‌تاك نداشته باشد، باید مسدودشدن این پلتفرم را قطعی بدانیم.منابع آگاه می‌گویند الگوریتمی كه تیك‌تاك بر پایه‌ی آن بنا شده، اهمیت بسیار زیادی برای بایت‌دنس دارد و همین موضوع باعث می‌شود فروش تیك‌تاك بدون الگوریتم «بسیار غیرمحتمل» باشد .

بایت‌دنس درصورت شكست‌خوردن تلاش‌هایش، مشكلی با مسدودشدن تیك‌تاك در آمریكا نخواهد داشتتیك‌تاك بخش كوچكی از درآمد و كاربران فعال روزانه‌ی بایت‌دنس را به خود اختصاص می‌دهد؛ در همین راستا بایت‌دنس درصورت شكست‌خوردن تلاش‌هایش، مشكلی با مسدودشدن تیك‌تاك در ایالات متحده نخواهد داشت و تحت هیچ شرایطی حاضر نیست تیك‌تاك را به شركتی آمریكایی بفروشد .

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند كه تعطیل‌شدن تیك‌تاك در آمریكا «آثار محدودی» بر كسب‌و‌كار بایت‌دنس خواهد گذاشت. بایت‌دنس به درخواست رویترز برای شفاف‌‌سازی درباره‌ی این گزارش پاسخ نداده است.مالك تیك‌تاك كه یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های چین محسوب می‌شود، ساعاتی پیش گفت كه «هیچ برنامه‌ای برای فروش تیك‌تاك ندارد .

» بیانیه‌ی بایت‌دنس در واكنش به گزارش سایت اینفورمیشن منتشر شد، جایی كه ادعا شده بود بایت‌دنس به فروش تیك‌تاك بدون الگوریتم پیشنهاد محتوا فكر می‌كند. مدیرعامل تیك‌تاك روز گذشته در واكنش به امضای لایحه‌ی ممنوعیت این پلتفرم توسط رئیس‌جمهور آمریكا، گفت كه تیك‌تاك هیچ‌جایی نمی‌رود و با قدرت در دادگاه از خود دفاع خواهد كرد .

این شبكه‌ی اجتماعی هم‌اكنون ۱۷۰ میلیون كاربر آمریكایی دارد. مقاله‌های مرتبطخالق تیك‌تاك شایعه‌ها را تكذیب كرد: برنامه‌ای برای فروش این شبكه اجتماعی نداریمفیلتر تیك‌تاك در آمریكا؛ ماجرا چیست؟سال گذشته بازار ایالات متحده حدود ۲۵ درصد از كل درآمد تیك‌تاك را ثبت كرد .

بایت‌دنس در سال ۲۰۲۳ موفق شد درآمدش را به تقریباً ۱۲۰ میلیارد دلار برساند. ظاهراً تعداد كاربران فعال ماهانه‌ی تیك‌تاك در آمریكا مجموعاً پنج درصد از كل كاربران فعال بایت‌دنس را در سراسر دنیا تشكیل می‌دهد .

به گفته‌ی منابع آگاه، تیك‌تاك از همان الگوریتم مورد استفاده در سایر اپلیكیشن‌های اصلی بایت‌دنس ازجمله Douyin (نسخه‌ی چینی تیك‌تاك) استفاده می‌كند. آن‌ها می‌گویند بایت‌دنس تحت هیچ شرایطی حاضر نیست یكی از ارزشمندترین دارایی‌های خود یعنی الگوریتم پیشنهاد محتوا را به شركت دیگری بفروشد .

منبع : https://www.zoomit.ir/social-network/420170-bytedance-prefers-tiktok-shutdown-us/

مجله فن آوری

 
پیكسل 8a گوگل با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قیمت ۵۴۹ یورو عرضه می‌شود
1403/02/16
نبرد تماشایی شاسی‌بلندها؛ لامبورگینی اوروس در برابر فراری پوروسانگوئه [تماشا كنید]
1403/02/16
آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌كند
1403/02/16
چگونه نام چندین فایل در ویندوز را همزمان تغییر دهیم؟
1403/02/16
این نرم‌افزار، تبلیغات ویندوز ۱۱ را با یك كلیك حذف می‌كند
1403/02/16
اكستریم VX، چشم آفریقا را هم گرفت؛ مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
1403/02/16
كروم‌بوك‌ها به لپ‌تاپ‌های كاربردی‌تری تبدیل می‌شوند
1403/02/16
سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای كلاهبرداری است
1403/02/16
فرار از هوشمندسازی مدیریت پسماند؛ جمع‌آوری سنتی زباله‌ها تا كی ادامه دارد؟
1403/02/16
حافظه عجیبی كه ۶۰ ساعت در دمای ۶۰۰ درجه كار می‌كند!
1403/02/16
بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی [اردیبهشت ۱۴۰۳]
1403/02/16
مانیتور خوش‌قیمت Skyworth پنل ۱۰۰ هرتز ۲۷ اینچ دارد
1403/02/16
ساعت فوق مقاوم جدید شیائومی، ۱۵ استاندارد نظامی دارد
1403/02/16
حفره امنیتی بحرانی اندروید كشف شد؛ خطر برای گوشی‌های شیائومی
1403/02/16
هوش مصنوعی كوپایلت به كارآموز شركت‌ها تبدیل شده است
1403/02/16
مارك زاكربرگ حالا ثروتمندترین فرد كالیفرنیا است
1403/02/16
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com