بیت‌ كوین كمیاب‌ترین دارایی دنیا شد

با هاوینگ اخیر، نرخ تورم بیت‌ كوین به‌طور رسمی از طلا پایین‌تر آمده و این رمزارز به كمیاب‌ترین دارایی دنیا تبدیل شده است.

بیت‌ كوین كمیاب‌ترین دارایی دنیا شدارز دیجیتالجمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵مطالعه 2 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتبا هاوینگ اخیر، نرخ تورم بیت‌ كوین به‌طور رسمی از طلا پایین‌تر آمده و این رمزارز به كمیاب‌ترین دارایی دنیا تبدیل شده است .

تبلیغاتشركت تحلیل داده‌‌ی گلس‌نود (Glassnode) در جدیدترین گزارش هفتگی خود به بررسی تأثیر هاوینگ بر دنیای ارزهای دیجیتال پرداخته است. هاوینگ به رویداد دوره‌ای بلاك چین بیت كوین گفته می‌شود كه در آن، پاداش استخراج هر بلاك جدید به نصف كاهش پیدا می‌كند .

هاوینگ تقریباً هر چهار سال یك‌بار رخ می‌دهد و آخرین مورد آن چند روز پیش اتفاق افتاد. این چهارمین هاوینگ بیت كوین بود و پاداش استخراج بلاك را از ۶٫۲۵ بیت كوین به ۳٫۱۲۵ بیت كوین كاهش داد.پاداش‌هایی كه ماینرها برای ساخت بلاك‌های شبكه دریافت می‌كنند، تنها راه برای تولید بیشتر این ارز دیجیتال هستند .

یكی از ویژگی‌های شبكه این است كه فارغ از شرایط حاكم بر استخراج، این پاداش‌ها با نرخی تقریباً ثابت توزیع می‌شوند. این امر به‌لطف مفهومی به نام سختی (Difficulty) در بلاك چین امكان‌پذیر شده است و شبكه ازطریق این مفهوم، میزان سختی استخراج را برای ماینرها تنظیم می‌كند .

زمانی‌كه ماینرها قدرت محاسباتی بیشتری به شبكه تزریق می‌كنند، سرعت عملكردشان بالا می‌رود و بلاك‌های بیشتری استخراج می‌كنند. از آنجاكه پاداش‌ها باید با نرخ ثابت توزیع شوند، هنگام تنظیم بعدی سختیِ شبكه، این مقدار افزایش می‌یابد و بدین‌ترتیب سرعت ماینرها به سطح مطلوب بازمی‌گردد .

Glassnodeیكی از پیامدهای سختی شبكه، رشد تقریباً ثابت عرضه‌ی بیت كوین بین رویدادهای هاوینگ است. نمودار بالا نشان می‌دهد عرضه‌ی بیت كوین در طول تاریخ چگونه تغییر كرده است. از آنجاكه عرضه‌ی بین هاوینگ‌ها تقریباً ثابت است، نرخ تورم پادشاه رمزارزها در این بازه‌ها بدون‌تغییر باقی می‌ماند .

به همین ترتیب، نرخ تورم در رویدادهای هاوینگ، همگام با عرضه، به نصف كاهش پیدا می‌كند. نمودار بالا مقایسه‌ای از نرخ تورم بیت كوین را در مقابل طلا درطول سال‌های اخیر نشان می‌دهدGlassnodeبدیهی است كه آنچه توصیف شد، در هاوینگ اخیر نیز رخ داد و نرخ تورم بیت كوین بار دیگر كاهش یافت .

در دوره‌ی گذشته، نرخ تورم سالانه‌ی بیت كوین حدود ۱٫۷ درصد بود و در دوره‌ی جدید به ۰٫۸۵ درصد رسیده است.مقالات مرتبط:هاوینگ بیت كوین یا نصف شدن پاداش بیت كوین چیست؟هاوینگ چهارم بیت كوین انجام شد؛ حالا چه می‌شود؟به‌لطف تغییرات اعمال‌شده در سختی شبكه‌ی بیت كوین، این رمزارز موفق شد درمقایسه‌با طلا ركورد جدیدی ثبت كند .

طبق داده‌های گلس‌نود، برای اولین‌بار در تاریخ، نرخ انتشار پایدار بیت كوین (۰٫۸۳ درصد) از طلا (حدود ۲٫۳ درصد) پایین‌تر آمده كه این رویداد، نشان‌دهنده‌ی انتقال تاریخیِ عنوان «كمیاب‌ترین دارایی» به بیت كوین است .

این مقاله حاوی توصیه‌ی اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری‌‌‌ وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ كند و مسئولیت آن را بر‌‌عهده بگیرد .

منبع : https://www.zoomit.ir/cryptocurrency/420169-bitcoin-inflation-battle-gold-scarcest-asset/

مجله فن آوری

 
پیكسل 8a گوگل با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قیمت ۵۴۹ یورو عرضه می‌شود
1403/02/16
نبرد تماشایی شاسی‌بلندها؛ لامبورگینی اوروس در برابر فراری پوروسانگوئه [تماشا كنید]
1403/02/16
آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌كند
1403/02/16
چگونه نام چندین فایل در ویندوز را همزمان تغییر دهیم؟
1403/02/16
این نرم‌افزار، تبلیغات ویندوز ۱۱ را با یك كلیك حذف می‌كند
1403/02/16
اكستریم VX، چشم آفریقا را هم گرفت؛ مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
1403/02/16
كروم‌بوك‌ها به لپ‌تاپ‌های كاربردی‌تری تبدیل می‌شوند
1403/02/16
سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای كلاهبرداری است
1403/02/16
فرار از هوشمندسازی مدیریت پسماند؛ جمع‌آوری سنتی زباله‌ها تا كی ادامه دارد؟
1403/02/16
حافظه عجیبی كه ۶۰ ساعت در دمای ۶۰۰ درجه كار می‌كند!
1403/02/16
بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی [اردیبهشت ۱۴۰۳]
1403/02/16
مانیتور خوش‌قیمت Skyworth پنل ۱۰۰ هرتز ۲۷ اینچ دارد
1403/02/16
ساعت فوق مقاوم جدید شیائومی، ۱۵ استاندارد نظامی دارد
1403/02/16
حفره امنیتی بحرانی اندروید كشف شد؛ خطر برای گوشی‌های شیائومی
1403/02/16
هوش مصنوعی كوپایلت به كارآموز شركت‌ها تبدیل شده است
1403/02/16
مارك زاكربرگ حالا ثروتمندترین فرد كالیفرنیا است
1403/02/16
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com