آموزش تندخوانی و روش صحیح مطالعه بهارمن

آموزش تندخوانی برای كسانی كه مطالعه میكنند بسیار پراهمیت است چراكه باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

آموزش تندخوانی و روش صحیح مطالعه بهارمنرپورتاژ آگهیشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰مطالعه 10 دقیقهبخش تبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتاین مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیردآموزش تندخوانی برای كسانی كه مطالعه میكنند بسیار پراهمیت است چراكه باعث صرفه جویی در زمان می‌شود .

تبلیغاتآموزش تندخوانی برای كسانی كه مطالعه میكنند بسیار پراهمیت است چراكه باعث صرفه جویی در زمان می‌شود زیرا شما با تندخوانی بهارمن میتوانید یك كتاب را ظرف دوساعت مطالعه كنید این امكان برای كنكوریها بسیار موثر است چون باعث نزدیك شدن شما به رتبه برتر كنكور و قبولی شما در دانشگاه های دولتی و تاپ كشور خواهد شد .

بگذارید با جواب دادن به این سوالات شروع كنیم:یا مطالب زیادی هست كه باید بخوانید ولی زمان تان كم است؟یا محصل هستید یا كنكور دارید و كلی كتاب است كه باید بخوانید ولی وقت كم دارید و استرس گرفته اید؟در قفسه كتابخانه تان كتاب های نخوانده زیادی دارید؟بهترین روش مطالعه چیست؟آیا وقتی یك صفحه از كتابی را می خوانید و به صفحه بعدی می روید، صفحه قبلی را فراموش می كنید؟یا حتی وقتی یك پاراگرافی را می خوانید و به پاراگراف بعدی می رسید، پاراگراف قبلی را فراموش می كنید؟آیا حین مطالعه، سریع خسته می شوید یا خواب تان می برد؟ تعداد پیام هایی كه در واتساپ، تلگرام، دایركت اینستاگرام تان یا ایمیل دریافت می كنید خیلی زیاد است و خواندنشان برایتان مشكل است؟ اگر هر كدام از این مشكلات را دارید آموزش تندخوانی كاملاً مناسب شماست و الان دقیقا در زمان درست و در مكان درست قرار دارید .

وقتی بتوانید سرعت مطالعه خود را چند برابر كنید، می توانید كتابی را در یك یا دو روز (همراه با درك بالا) بخوانید یا می توانید نهایتا هفته ای یك كتاب بخوانید.در واقع دارید چند دهه از تجربه نویسنده را در مدت زمان بسیار كمی مال خود می كنید .

بهترین دوره تندخوانی توسط جیم كوییك و امیرحسین حامدی مدیر مجموعه بهارمن می‌باشد كه بسیار دقیق به آموزش این دوره پرداخته اند.كپی لینكمرحله اول: اسكن كردن متن!در بخش اول، مسائل پایه‌ای و اصول تند خوانی را بررسی كردیم این همه توضیح و تفسیر را خواندیم تا به همچین چیزی برسیم! گفتیم كه داشتن این تكنیك برای مترجمان ضروری است؛ هر چقدر مهارتتان در تند خوانی بیشتر باشد، توانایی ترجمه متن بیشتری هم دارید .

در این مرحله بخش اعظمی از فرایند تند خوانی را یاد خواهیم گرفت تا بتوانیم با سرعت بهتری متون را مطالعه كنیم؛ تكنیك پیش رو (Scanning) است.در روش اسكن، چشم‌ها برای یافتن بخش بخصوصی از اطلاعات و داده‌هایی كه مغز به دنبال آن‌هاست، نگاهی سریع به متن مورد مطالعه خواهد داشت .

اسكن در قیاس با تكنیك مرور سریع یا (Skimming) روش آسان‌تری است.كپی لینكمرحله دوم: خواندن دو خط همزمان!!اجازه بدهید یك داستان كوتاه در این مورد را با هم بررسی كنیم. رئیس جمهور روزولت، یكی از مشتاق‌ترین و سریع‌ترین رهبران جهان در تند خوانی در طول تاریخ بوده است!هنگامی كه روزولت تصمیم به یادگیری تند خوانی كرد، سرعتش در خواندن متوسط بود .

در مرحلۀ اول سعی كرد تا فاصلۀ بین مكث‌های چشم‌هایش را بیشتر كند، به این صورت كه ابتدا این افزایش را به ۴ كلمه، سپس ۶ و در نهایت ۸ كلمه رساند.در گام دوم وی با تمرین خواندن دو خط به صورت همزمان و سپس خواندن به شكل زیگزاگ تا پایین صفحه و خواندن پاراگراف‌های كوچك با حركت یك چشم، مسیر تند خوانی را ادامه داد .

روش مطالعه او شباهت زیادی با روش‌های متداول امروز داشت. چارلز دیكنز نویسندۀ محبوب روزولت بود، او هنگام خواندن رمان‌های این نویسندۀ برجسته از تكنیك‌های Scanning استفاده می‌كرد. داستانمان همین‌جا به پایان رسید، پایان باز همین است دیگر!كپی لینك انواع اسكن:۱ .

روش مبتدی (یك انگشتی)برای شروع، یك كتاب را در نظر بگیرید و از یك نفر بخواهید لغتی را در صفحه مشخص كند و شما با یك انگشت بصورت عمودی یا افقی، دنبال لغت مورد نظر بگردید تا آن لغت را پیدا كنید. به همین سادگی! توضیح اضافه تری ندارد، به سراغ مورد بعدی برویم .

۲. روش نیمه‌حرفه‌ای (سه انگشتی)همان كاری كه در روش مبتدی انجام دادیم را این‌بار با سه انگشت انجام می‌دهیم، به این صورت كه با استفاده از سه انگشت، به دنبال ۳ كلمۀ مشخص‌شده توسط شخصی دیگر، خواهیم بود. این مرحله حوزۀ دید شما را به چالش می‌‌كشد .

سعی كنید در هر صفحه، بعد از دو یا حداكثر سه‌بار حركت انگشتان، كل صفحه را بررسی كنید. ۳. روش حرفه‌ای (چهار انگشتی)قبل از انجام دو مرحلۀ قبل، به سراغ این مرحله نروید! این مرحله نیاز به گذراندن تمرینات مربوط به حوزۀ دید دارد، چراكه در این قسمت باید یكبار با استفاده از جستجوی عمودیِ صفحه، تمام كلمات را از جلوی چشمان خود بگذرانید و كلمۀ مورد نظر را بیابید .

چهار انگشت را، به صورتی كه كل خط را دربرگیرد، از بالا به پایین به صورت زیگزاگ یا به شكل S حركت می‌دهیم و در نهایت كلمۀ مورد نظر را پیدا می‌كنیم.در این رابطه بخوانیدنیم فاصله در ورد word: نیم فاصله چیست و چطور از آن استفاده كنیم؟كپی لینك تند خوانی مجلات (یكی از بهترین تكنیك‌های تند خوانی)به این تكنیك به عنوان یك دست‌گرمی نگاه كنید! درست مثل گرم كردن با حركات كششی برای ورزش كردن، می‌توان با استفاده از مجلاتی كه از موضوع و كلیت محتوای متون مطلع هستید، قبل از مطالعه متون دیگر آمادگی لازم برای شروع را داشته باشید .

این آمادگی نیاز به رعایت یك نكته دارد:خواندن پاراگراف اول و آخر، همیشه كمك‌كننده است!در اكثر مطالبی كه مطالعه می‌كنیم، پاراگراف اول نوعی معرفی از آنچه كه كل متن ارائه می‌دهد، است. همچنین، پاراگراف آخر خلاصه‌ای از آنچه كه در متن گفته شد، خواهد بود .

بهتر است قبل از شروع به خواندن متن، از موضوع و محوریت متن اطلاع داشته باشیم، این كار باعث ایجاد آمادگی ذهنی برای مغز می‌شود و روند مطالعه را بهبود می‌بخشد.كپی لینكنكات اساسی برای موفقیت در تند خوانیقدم اول در مسیر یادگیری تند خوانی این است كه باید مدام تمرین كنید تا در خواندن حرفه‌ای شوید .

در اینجا به چند نكتۀ كلیدی برای حرفه‌ای شدن در تند خوانی اشاره خواهیم كرد. ۱- تمرین، تمرین، تمرین و باز هم تمرین!هر چقدر بگوییم تمرین باز هم كم است. بگذارید خیالتان را راحت كنیم، بدون تمرین تمامی نكات گفته شده بی‌فایده هستند .

آموزش‌ها و تكنیك‌ها باید در یك برنامه‌ریزی منظم روزانه تكرار شوند تا نتیجۀ دلخواه به دست آید. ۲- با متون ساده آغاز كنیدبه هیچ‌ وجه از متون سنگین و پیچیده برای تمرین تند خوانی استفاده نكنید. رمان‌هایی كه با یك بار خواندن آن‌ها متوجه مطلب می‌شوید، بهترین انتخاب هستند .

۳- از خط‌بر یا انگشت استفاده كنیدبا این كار به مغز و چشم‌های خود فرمان می‌دهید تا با همدیگر هماهنگ شوند، این مورد را فراموش نكنید. ۴- سرعت مطالعه‌تان را ارزیابی كنیدقبل از شروع یادگیری تكنیك‌ های تند خوانی، سرعت خواندن خود را اندازه‌گیری كنید و هر چه پیش می‌روید این سرعت را ارزیابی كنید، این كار باعث افزایش انگیزه می‌شود .

در ادامه نحوۀ محاسبه سرعت مطالعه را بررسی خواهیم كرد. محاسبه سرعت مطالعهبرای محاسبۀ سرعت مطالعه به نحو زیر عمل می‌كنیم:یك متن كوتاه را در نظر بگیرید (مثلاً یك متن ۴۰ خطی). تعداد متوسط كلمات هر سطر را به دست آورید (مثلاً ۱۰ كلمه) و سپس آن را در تعداد سطرها ضرب كنید، ۴۰۰ = ۱۰ × ۴۰ .

متن را بخوانید و زمان آن را ثبت كنید. با استفاده از فرمول زیر سرعت مطالعۀ شما به دست می‌آید: برای ارزیابی عدد به دست آمده از این راهنمای استفاده می‌كنیم:سرعت خوانندۀ مبتدی، ۲۰۰ تا ۲۵۰ كلمه در دقیقه است .

سرعت خوانندۀ متوسط، ۲۵۰ تا ۴۰۰ كلمه در دقیقه است.سرعت خوانندۀ ماهر، ۴۰۰ تا ۶۰۰ كلمه در دقیقه است. تمرین ۳ ثانیه‌ایاین تمرین با ریتم آهسته، بعد از تمرینی كه توسط انگشت و دنبال كردن چشم انجام می‌شود، آغاز خواهد شد .

توجه داشته باشید كه همۀ تمرین‌ها و تكنیك‌های گفته شده در این مقاله، باید حتماً انجام شوند و انجام ندادن هر كدام از آن‌ها در روند یادگیری تند خوانی خلل وارد می‌كند.برای انجام این تمرین، كتاب را به سه قسمت عمودی تقسیم كنید (هر خط به سه قسمت تقسیم می‌شود .

) در این تمرین با ریتم آهسته ۱ … ۲ … ۳، كه تقریباً یك ثانیه بین هر كدام فاصله است، شروع به خواندن می‌كنیم و با انگشت مسیر خواندن را طی كرده و به این صورت با هر شماره، انگشت به قسمت بعدی می‌رود.بعد از ۳ ثانیه، خواندن آن یك خط تمام می‌شود و به همین منوال خواندن متن را ادامه می‌دهیم .

این تمرین را برای حداقل ۵۰ صفحه، تكرار كنید. حین انجام تمرین ۳ ثانیه‌ای رفته رفته فاصله ۱ ثانیه‌ای را كمتر و كمتر می‌كنیم. تمرین با كتاب برعكس!تمرین با كتاب برعكس، یك تمرین چالش‌برانگیز است كه تند خوانی را وارد مرحله‌ای جدید می‌كند .

در ابتدای انجام این تمرین، درك از متن بسیار پایین خواهد بود، اما رفته‌رفته این موضوع حل می‌شود و درك مطلب افزایش پیدا می‌كند.در این تمرین از یك كتاب با نثر ساده و روان و ترجیحاً فاقد عكس استفاده كنید. در شروع كار، فاصله چشم از متن باید ۳۰ سانتی‌متر باشد .

سعی كنید كم كم این مقدار را به ۴۰ و سپس ۵۰ سانتی‌متر برسانید. توجه داشته باشید كه تمامی این موارد باید به مرور صورت بپذیرند.به صورت ذهنی ۲ تا ۳ دقیقه زمان در نظر بگیرید و از بالای سمت راست كتاب برعكس‌شده شروع كنید و با كمك انگشت خود شروع به خواندن كنید؛ از خود انتظار درك متن نداشته باشید، فقط بخوانید و تنها به خواندن متن اكتفا كنید .

بعد از پایان زمان ۲-۳ دقیقه‌ای، چند ثانیه مكث كنید و دوباره شروع كنید. مثل تمرین قبل، این تمرین را برای حداقل ۵۰ صفحه تكرار كنید.كامل ترین تمرینات برای تند خوانی همینجاست!گرم كردن چشم‌هابرای گرم كردن چشم‌ها روزانه چند دقیقه زمان برای آن در نظر بگیرید .

این تمرین‌ها شامل چرخاندن چشم‌ها به صورت مدور ، مالش پلك‌ها با دست، عقب و جلو كردن انگشت روی بینی و دنبال كردن حركت آن با چشم‌ها است. ستارهاین تمرین یكی از معروف‌ترین تمرینات مربوط به گرم كردن چشم و تند خوانی است .

روی یك كاغذ، ستاره‌ای بزرگ مانند شكل زیر بكشید و اضلاع آن را با حركت چشم دنبال كنید. این تمرین را ۲ الی ۵ دقیقه انجام دهید. جستجوی كلماتبا حركت چشم‌ها، كلمات موجود در ستون سمت راست را در كم‌ترین زمان ممكن از بین كلمات مقابل آن بیابید .

زمان محاسبه شده را نوشته و سعی كنید در دفعات بعد این زمان را كاهش دهید. جستجوی اعداددر شكل زیر اعداد ۱ تا ۵۰ به صورت بهم‌ریخته قرار دارند. در این تمرین باید سعی كنید تا با حركت چشم‌ها به ترتیب این اعداد را پیدا كنید .

زمان این كار را یادداشت كرده و سعی كنید در دفعات بعدی این زمان را كاهش دهید. سرعت سطریاین تمرین یكی از معروف‌ترین تمرین‌های تند خوانی دنیاست. با حركت چشم‌ها و با بالاترین سرعت ممكن، خطوط بین عددهای ۱ و ۲ را دنبال كنید .

جستجوی اعداد پیشرفتهاین تمرین یكی از تمارین كتاب تونی بوزان، نابغه تند خوانی و تقویت حافظه است كه باید عدد نوشته شده در ستون سمت چپ را در بین ستون‌های دیگر پیدا كنید. مؤثرترین تمرینات افزایش حوزه دیداولین تمرین حوزه دیداین تمرین شما را با نحوۀ انجام تمرین‌های حوزۀ دید آشنا می‌كند؛ در این تمرین باید سعی كنید تا با تمركز روی ستون وسط، ستون‌های سمت راست و چپ آن را، حتی به صورت مبهم و تار، مشاهده كنید .

تمرین اعداددر این تمرین مانند تمرین قبل، باید با تمركز بر روی نقاط ستون اول، اعداد موجود در ستون‌های چپ و راست را تشخیص داد. در ابتدا ممكن است این كار كمی دشوار باشد. تمرین عبارت‌خوانیدر این تمرین باید با تمركز بر كلمات وسط جملات، كل عبارت را تشخیص دهید .

كپی لینكتمرین عبارت‌ خوانیجمله‌خوانی (عبارت‌خوانی پیشرفته)نحوۀ انجام این تمرین همانند تمرین قبل است و باید با تمركز بر كلمۀ وسط هر عبارت، كل عبارت را تشخیص دهید. این كار را با متون دیگر هم می‌توانید انجام دهید .

حوزه دید متنیاین تمرین یكی از پیشرفته‌ترین تمرین‌های حوزۀ دید می‌باشد. در این تمرین سعی كنید تا با تمركز بر روی خط وسط، متن سمت چپ و راست آن را تشخیص دهید.در این بخش و بخش اول سعی داشتیم تا مهم‌ترین تكنیك ها و روش‌های تند خوانی را بررسی كنیم و تمرین‌های مهم آن را ارائه دهیم .

دیدیم كه تند خوانی یك مهارت است و اصول خاص خود را دارد، برای همه خصوصا مترجمان حرفه ای كه قصد انجام ترجمه فوری دارند، لازم و ضروری است. تمامی مواردی كه گفته شد نیاز به تكرار زیاد دارند تا اثربخشی لازم را در سرعت و كیفیت مطالعۀ خود مشاهده كنیم .

چه راه‌كارهای دیگری برای افزایش تند خوانی می‌شناسید؟ با ما در میان بگذارید.كپی لینكتاثیر روی فن بیان قوییكی از مهارت‌های كلیدی و بسیار مهم برای افراد؛ مهارت سخنرانی و فن بیان است كه سبب ایجاد كاریزما در افراد می‌شود .

شما برای بهترین شدن و برای بهبود یافتن در سخنرانی نیازمند تمرینات عملی فن بیان هستید. برای اینكه یك سخنران حرفه ای شوید برای شما واجب است كه فن بیان قوی داشته باشید. با داشتن این مهارت به سوی بهترین نسخه خود بروید و بدرخشید! با تندخوانی و مشاهده دوره فن بیان بهارمن میتوانید فن بیان خود را هم به شكلی صعودی تقویت ببخشید .

كپی لینكتنظیم برنامه ریزی روزانه به روش بهارمن برای مطالعه۳ نكته ارائه شده در زیر به شما نشان می‌دهد كه چرا برنامه كارهای روزانه برای نوجوانان و بزرگسالان در راه رسیدن به موفقیت از اهمیت بالایی برخوردار است .

برنامه‌ریزی می‌تواند میزان استرس شما را بسیار كاهش دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد. در اصل نداشتن برنامه ریزی روزانه علت استرس بیش از حد در افراد می‌شود. در واقع داشتن یك برنامه‌ریزی مناسب از جهتی باعث آرامش خاطر شما می‌شود كه به شما این اعتماد را می‌دهد كه از قبل یك برنامه عملی برای رسیدن به اهدافتان تنظیم كرده‌اید و اهداف شما ۱۰۰% قابل تحقق هستند همچنین شما را سحرخیز تر می‌كند .

برنامه‌ریزی به شما كمك می‌كند تا در برابر موانع پیش رو كاملاً آماده باشید، زیرا بخشی از اهمیت داشتن یك برنامه مناسب در این است كه به شما فرصتی می‌دهد تا هرگونه پیش آمد تصادفی را از قبل در نظر بگیرید و برای مقابله با آن نقشه طراحی كنید .

برنامه‌ریزی درسی همچنین به‌عنوان روشی برای ارزیابی پیشرفت شما در حین كار تلقی می‌گردد. برنامه‌ریزی فعالیت‌های روزانه و هفتگی شما را در طی روزها و هفته‌های گذشته به وضوح نشان می‌دهد و به شما این امكان را می‌دهد تا بررسی كنید كه طبق برنامه خود پیش رفته‌اید یا خیر؟ همچنین تندخوانی باعث می‌شود كه كتاب های زیادی در زمان كم یعنی یك كتاب را در دو ساعت و با درك مطلب بالا بخوانید و رتبه برتر كنكور شوید و در دانشگاه های دولتی و تاپ لول كشور قبول شوید .

كپی لینكچگونه پولدار شویمهر كسی رویاپردازی‌های خود را در مورد خرید یك خانه لاكچری، یك اتومبیل گران‌قیمت یا یك‌شبه پولدار شدن دارد و همه مردم می‌خواهند ثروتمند شوند. فقط یك جستجوی ساده در گوگل بوكس نشان می‌دهد كه از دهه 1990 میلادی تا به امروز، چقدر این مسئله مورد توجه بوده است .

مجموعه آموزشی بهارمن در مورد چگونه پولدار شویم مقاله ای بسیار آموزنده دارند كه میتوانید از آن كمال استفاده را ببرید.سخن پایانیتندخوانی چیست؟ چگونه تندخوانی كنیم؟ تندخوانی؛ یعنی با سرعت بیشتری مطالعه كنیم و درك مطلب بیشتری هم داشته باشیم .

با آموزش تندخوانی كتاب می‌توانیم در طول عمر كتاب‌های بیشتری را مطالعه كنیم و به خِرد خودمان اضافه كنیم. اگر دانش‌آموز یا كنكوری هستید، این مهارت را جدی بگیرید.آموزش تندخوانی برای درس‌ها و كنكور به شما كمك می‌كند كه سرنوشت بهتری در بهترین مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشید .

در این مطلب سعی كردیم با تمرینات و ویدیو‌های تندخوانی به شما كمك كنیم كه این مهارت را یاد بگیرید. امیدوارم از آموزش رایگان تندخوانی بهارمن لذت برده باشید و تمرین‌هایی كه برای تمركز و افزایش سرعت مطالعه گفته شد را انجام دهید .

منبع : https://www.zoomit.ir/pr/420258-bahareman/

مجله فن آوری

 
هوش مصنوعی آیفون را سرورهای اختصاصی اپل پردازش خواهند كرد
1403/02/20
چگونه می‌توانیم احساسات واقعی حیوانات را درك كنیم؟
1403/02/20
تراشه «تله‌پاتی» ایلان ماسك در مغز یك انسان دچار مشكل شد
1403/02/20
ضربه دیگر به بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا؛ بایننس در كانادا جریمه شد
1403/02/20
جنجال برای اپل؛ ویدیو تبلیغاتی آیپد پرو به‌شدت حاشیه‌ساز شد [تماشا كنید]
1403/02/20
سامسونگ به‌لطف گلكسی S24، پیشرفت چشمگیری در بازار آمریكا تجربه كرد
1403/02/20
نرم‌افزار پرحاشیه‌ای كه خطر مرگ به‌همراه دارد؛ FDA فراخوان صادر كرد
1403/02/20
ساكنان اولیه آمریكا در چهار موج از سیبری مهاجرت كردند
1403/02/20
مشخصات اولیه نینتندو سوییچ ۲ چند ماه قبل از رونمایی لو رفت
1403/02/20
تیك‌تاك محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌كند
1403/02/20
ادعای كاربران: One UI 6.1 در گلكسی S23 باگ آزاردهنده‌ای دارد
1403/02/20
نقص فنی جنجالی خودرو SU7؛ شیائومی رسما عذرخواهی كرد
1403/02/20
ریلمی دو هندزفری ارزان با طراحی آشنا رونمایی كرد
1403/02/20
نسخه آزمایشی واتساپ با تغییری كوچك آپدیت شد
1403/02/20
گوشی C38 با پنل پشتی شبیه سرامیك و چیدمان جذاب دوربین معرفی شد
1403/02/20
گوشی خوش‌قیمت ۲۰۲۴ موتورولا با قلم لمسی، گلكسی A55 را به رقابت دعوت می‌كند
1403/02/20
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com