سیستم اسكن چهره اینستاگرام برای مقابله با كلاه‌برداری و هك اكانت‌ها احیا می‌شود

متا به‌دنبال احیاكردن سیستم اسكن چهره خود برای مقابله با كلاه‌برداری و هك اكانت‌ كاربران است.

سیستم اسكن چهره اینستاگرام برای مقابله با كلاه‌برداری و هك اكانت‌ها احیا می‌شودامنیت و حریم خصوصینرم افزار و اپلیكیشنسه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵مطالعه 2 دقیقهحمیدرضا محمدیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتمتا به‌دنبال احیاكردن سیستم اسكن چهره خود برای مقابله با كلاه‌برداری و هك اكانت‌ كاربران است .

تبلیغاتمتا پیش‌تر از فناوری تشخیص چهره در پلتفرم‌های خود استفاده می‌كرد؛ اما در سال ۲۰۲۱، به‌دلیل نگرانی‌های مرتبط با حفظ حریم شخصی كاربران، ‌ این قابلیت را از اینستاگرام و فیسبوك حذف كرد. به‌نظر می‌رسد متا به‌دنبال احیای قابلیت بحث‌برانگیز خود است .

بنابر بیانیه رسمی متا، این شركت به‌تازگی آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی برای استفاده از ابزارهای شناسایی چهره به‌منظور مقابله با تبلیغات جعلی آغاز كرده است. این اقدام به‌دنبال افزایش نگرانی‌ها درباره استفاده از تصاویر افراد مشهور در تبلیغات جعلی و فریب كاربران صورت‌ گرفته و متا امیدوار است كه با استفاده از تكنولوژی‌های پیشرفته شناسایی چهره، بتواند به‌طور مؤثرتری با این نوع از تبلیغات مخرب مقابله كند و امنیت كاربران خود را افزایش دهد .

تبلیغات جعلی معمولاً با استفاده از تصاویر افراد مشهور، كاربران را به‌سمت لینك‌های مخرب هدایت می‌كنند كه ممكن است اطلاعات شخصی و مالی آن‌ها را به‌خطر بیندازند. این نوع از تبلیغات یكی از مشكلات بزرگ در شبكه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و متا قصد دارد با بهره‌گیری از ابزارهای شناسایی چهره خود، این تبلیغات را شناسایی و به‌طور كلی مسدود كند .

فناوری تشخیص چهره متا عكس‌های پروفایل كاربران را با تصاویر استفاده‌شده در تبلیغات مشكوك مقایسه می‌كند. درصورتی‌كه این دو تصویر تطابق داشته باشند، سیستم به‌احتمال زیاد تبلیغ را جعلی تشخیص می‌دهد و آن را مسدود می‌كند .

همچنین، كاربران می‌توانند با ارسال ویدئو سلفی، هویت خود را تأیید و به حساب‌هایشان دسترسی مجدد پیدا كنند.مقالات مرتبطشبكه اجتماعی تردز اكنون وضعیت آنلاین افراد در فید شما را نمایش می‌دهددانشمند ارشد متا: نگرانی‌ها درباره تهدید وجودی هوش مصنوعی «مزخرف محض» استمتا اعلام كرد كه این فناوری در مرحله آزمایشی قرار دارد و به‌تدریج برای كاربران بیشتری در‌دسترس قرار خواهد گرفت .

این شركت همچنین بیان كرد كه تمام ویدئوهای سلفی آپلود‌شده رمزگذاری و به‌صورت ایمن ذخیره خواهند شد. این شركت به‌ كاربران اطمینان می‌دهد كه داده‌های به‌دست‌آمده از چهره‌ی آن‌ها بلافاصله پس‌از مقایسه حذف و برای هیچ هدف دیگری استفاده می‌شوند .

استفاده مجدد متا از فناوری تشخیص چهره تعادلی ظریف بین امنیت و حریم خصوصی ایجاد می‌كند. ازیك‌سو، این فناوری می‌تواند به كاهش كلاه‌برداری‌های آنلاین و بهبود امنیت كاربران كمك كند. از‌سوی‌دیگر، نگرانی‌های جدی درباره حریم خصوصی كاربران به‌وجود می‌آورد كه باید به‌طور جدی در كانون توجه قرار گیرد .

منبع : https://www.zoomit.ir/security/428523-meta-facebook-instagram-facial-recognition-tools-test-celeb-bait/

مجله فن آوری

 
نحوه ذخیره مخاطبین در واتساپ متحول می‌شود
1403/08/01
نرم‌افزار Canva به ابزار تبدیل متن به عكس مجهز شد
1403/08/01
میزهای ایستاده ممكن است برای سلامتی مفید نباشند
1403/08/01
چین درصدد آوردن بخشی از جو زهره به زمین است
1403/08/01
مدیرعامل و مدیر ارشد عملیات اپل در سفری غیرمنتظره به چین رفتند
1403/08/01
رونمایی رسمی از زبلاین، پلتفرم ماركتینگ اتومیشین در صبانه نهم
1403/08/01
تمام این گوشی‌‌ها با تراشه اسنپدراگون ۸ الیت عرضه می‌شوند
1403/08/01
سامسونگ ظاهراً تولید مدل ارزان گلكسی زد فولد را لغو كرده است
1403/08/01
كیفیت نمایشگر آیفون ۱۶ از گلكسی A35 ضعیف‌تر است؛ ادعای كارشناسان DxoMark
1403/08/01
مك‌بوك پرو، آی‌مك و مك مینی جدید به‌زودی معرفی می‌شوند؛ ادعای بلومبرگ
1403/08/01
تهیه‌كننده فیلم Blade Runner 2049 از ایلان ماسك شكایت كرد
1403/08/01
سیستم اسكن چهره اینستاگرام برای مقابله با كلاه‌برداری و هك اكانت‌ها احیا می‌شود
1403/08/01
ظاهراً سامسونگ نیز به تولید گوشی تاشو سه‌تكه فكر می‌كند
1403/08/01
سرور اچ‌پی ML30 G10 از نگاه كیهان سرور
1403/08/01
متا حساب‌های ردیاب جت خصوصی ایلان ماسك، مارك زاكربرگ و دیگر چهره‌های مشهور را تعلیق كرد
1403/08/01
سامسونگ و اینتل اتحادی برای توسعه و تولید تراشه تشكیل می‌دهند؛ به‌نقل از رسانه‌های كره‌ای
1403/08/01
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com