این خودرو شاسی‌بلند آینده‌نگرانه با «چشم‌هایش» شما را می‌بیند!

فولكس‌واگن با خودرو مفهومی ID.Code به نمایشگاه پكن رفته است؛ خودرویی كه می‌تواند ببیند و با شما ارتباط برقرار كند.

این خودرو شاسی‌بلند آینده‌نگرانه با «چشم‌هایش» شما را می‌بیند!خودروپنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵مطالعه 4 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتفولكس‌واگن با خودرو مفهومی ID.Code به نمایشگاه پكن رفته است؛ خودرویی كه می‌تواند ببیند و با شما ارتباط برقرار كند .

تبلیغاتفولكس‌واگن در نمایشگاه اتومبیل پكن، خودرو مفهومی ID.Code را به‌نمایش گذاشت كه شاید عجیب‌ترین محصول این شركت باشد. خودرو شاسی‌بلند فولكس‌واگن ازنظر ظاهری نسبتاً معمولی است، اما فناوری به‌كار رفته در آن به نام 3D Eyes بسیار جالب به‌نظر می‌رسد .

سیستم چشم‌های سه‌بعدی (3D Eyes) می‌تواند افراد را ببیند و بخشی از سیستم روشنایی تعاملی جامعی محسوب می‌شود كه فولكس‌واگن آن را به‌عنوان آینده‌ی خودروهای خودران درنظر می‌گیرد. نوار سفید بلند روی دماغه‌ی ID .

Code بین چراغ‌های جلوی آن، Light Cloud نامیده می‌شود و از ۹۶۷ چراغ LED تشكیل شده است و چراغ‌های U-شكلی ایجاد كرده كه درنهایت ظاهری شبیه به نگاه‌كردن به جهات مختلف را به‌نمایش می‌گذارد.Volkswagenسیستم چراغ جلوی ID .

Code با صفحه‌ی نورانی (Light Screen) كار می‌كند. این صفحه، بخش لبخندمانند جلوی خودرو است كه زیر Light Cloud قرار می‌گیرد. فولكس‌واگن در طراحی این قطعه از رنگ شفافی استفاده كرده كه وقتی صفحه‌ی نورانی خاموش است، ظاهری معمولی دارد، اما زمانی‌كه روشن باشد، می‌تواند موارد مختلفی -از گزارش آب‌و‌هوا گرفته تا تصاویر فصلی مانند شكوفه‌های گیلاس در بهار- را نمایش دهد .

اگر خودرو دیگری متوقف شود و به شما اجازه دهد به چپ بپیچید، صفحه‌نمایش می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از قدردانی، یك قلب بزرگ به او نمایش دهد.فولكس‌واگن قابلیتی به نام پنجره‌های هوشمند (Smart Windows) به خودرو ID .

Code اضافه كرده است. این پنجره‌ها می‌توانند در نقاطی از شیشه، آواتاری به شكل انسان نمایش دهند كه با نزدیك شدن به ‌آن، شروع‌به گفت‌وگو با شما می‌كند.فولكس‌واگن می‌گوید همه‌ی ویژگی‌های فنی ID.Code بخشی از قابلیت مخفی این خودرو هستند .

طراحان این شركت ویژگی مذكور را به‌عنوان چیزی ناملموس كه باعث تعجب می‌شود درنظر می‌گیرند.Volkswagen طبق اعلام فولكس‌واگن قابلیت مورد اشاره برای ایجاد رفاقت و ارتباط انسانی در آینده‌ای كه هوش مصنوعی همه‌جا حضور خواهد داشت طراحی شده است .

این ارتباط فقط به صاحب خودرو محدود نمی‌شود و دوربین‌ها و حسگرهای فراوان به ID.Code قابلیت رانندگی خودكار سطح ۴ را می‌دهند.سرنشینان صندلی‌های جلو در شاسی‌بلند ID.Code فولكس‌واگن می‌توانند ۱۸۰ درجه بچرخند و درحالی‌كه خودرو درحال حركت است با سرنشینان عقب گپ بزنند .

علاوه‌بر این می‌توانید ازطریق آواتار انسانی كه با فناوری واقعیت افزوده روی شیشه‌ی جلو ظاهر می‌شود با خودرو حرف بزنید.مقالات مرتبط:یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سالچت‌بات ChatGPT در خودرو فولكس‌واگن؛ آغاز عصر خودروهای سخنگوخودرو ID .

Code درحال‌حاضر صرفاً مدلی مفهومی است. هیچ جزئیاتی درمورد قدرت موتور، بُرد یا سایر ویژگی‌های فنی آن وجود ندارد. همچنین هیچ صحبتی از برنامه‌های احتمالی تولید به میان نیامده است، اگرچه ازنظر فولكس‌واگن ID .

منبع : https://www.zoomit.ir/car/420092-volkswagen-id-code-concept-debut-details/

مجله فن آوری

 
چین در ویدیو تبلیغاتی برای ایستگاه قمری خود از شاتل فضایی آمریكا استفاده كرده است
1403/02/15
مدیرعامل انویدیا روزانه ۱۴ ساعت كار می‌كند
1403/02/15
هایسنس رقیب ارزان تلویزیون معروف سامسونگ را رونمایی كرد
1403/02/15
آزمایش عمومی دستیار كوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
1403/02/15
هواوی عملكرد درخشانی در بازار خودروهای برقی دارد
1403/02/15
اولین نمونه‌عكس‌های ویوو X100 اولترا، عملكرد دوربین این گوشی را نمایش می‌دهند
1403/02/15
بهترین روز اپل در ۲ سال اخیر ثبت شد؛ عملكرد درخشان در بورس آمریكا
1403/02/15
امن‌ترین صندلی هواپیما كدام است؟
1403/02/15
همان همیشگی؛ تصاویر و مشخصات پیكسل 8a بار دیگر لو رفت
1403/02/15
گوشی نسبتاً قدیمی هواوی پس از مد‌ت‌ها آپدیت شد
1403/02/15
توجه مایكروسافت به آسیا؛ دیتاسنتر جدید ردموندی‌ها در تایلند افتتاح می‌شود
1403/02/15
شاید باور نكنید؛ اما این یك موتور چهارچرخ است نه خودرو!
1403/02/15
این لنز دوربین ۲ میلیون دلار قیمت دارد!
1403/02/15
چگونه ویجت‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۱ را حذف كنیم؟
1403/02/15
ایلان ماسك با اخراج نیروهای تسلا، تیم سوپرشارژر را فلج كرد
1403/02/15
گوشی جدید TCL نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قیمت منطقی دارد
1403/02/15
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com