اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوكیشن گوشی جلوگیری می‌كند؟

به‌لطف سیستم جدید اندروید ۱۵، احتمالاً جلوگیری از دسترسی اپراتورها به موقعیت مكانی گوشی امكان‌پذیر می‌شود.

اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوكیشن گوشی جلوگیری می‌كند؟امنیت و حریم خصوصیسیستم عاملمطالب موبایلپنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵مطالعه 2 دقیقهمبین احمدیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتبه‌لطف سیستم جدید اندروید ۱۵، احتمالاً جلوگیری از دسترسی اپراتورها به موقعیت مكانی گوشی امكان‌پذیر می‌شود .

تبلیغاتموقعیت مكانی یكی از حساس‌ترین اطلاعات هر فرد است و بسیاری از اپلیكیشن‌ها برای جمع‌آوری آن اقدام می‌كنند. دسترسی به موقعیت مكانی یعنی شركت‌ها می‌دانند كجا زندگی می‌كنید، با چه افراد و كسب‌و‌كارهایی در ارتباط هستید و معمولاً كجاها می‌روید .

سیستم‌عامل اندروید قابلیت‌های متعددی برای حفظ حریم شخصی دارد و به شما امكان می‌دهد كه از دسترسی اپلیكیشن‌ها به موقعیت مكانی جلوگیری كنید؛ با این‌حال توانایی اندروید برای جلوگیری از ارائه‌ی موقعیت مكانی به اپراتور مخابراتی بسیار ضعیف است .

این شرایط احتمالاً با انتشار اندروید ۱۵ دست‌خوش تغییر می‌شود. اپلیكیشن‌ها برای دسترسی به موقعیت مكانی شما از API ارائه‌شده توسط اندروید استفاده می‌كنند و به دلیل وابستگی این فرآیند به سیستم‌عامل، می‌توانید به‌سادگی از افشای موقعیت مكانی جلوگیری كنید .

در همین حین، سیستم‌های رادیویی سلولی در گوشی‌های هوشمند توسط شركت‌هایی غیر از سازنده‌ی آن گوشی توسعه پیدا می‌كنند، به فرم‌ور اختصاصی مجهزند و اندروید برای ارتباط با آن‌ها از API ویژه‌ای به نام HAL استفاده می‌كند .

HAL در اندروید ۱۵ میزبان یك‌سری تغییرات می‌شود تا از افشای موقعیت مكانی كاربر در مواقع غیرضروری جلوگیری كند. به‌طور كلی سه راه برای تشخیص موقعیت مكانی گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. شایع‌ترین روش، MO-LR است .

در این حالت، خود دستگاه با شبكه ارتباط می‌گیرد تا موقعیتش را شناسایی كند. روش دوم، MT-LR است. این روش وقتی استفاده می‌شود كه یك نهاد متفرقه (مثلا ارائه‌دهندگان خدمات اورژانس) برای دسترسی به موقعیت مكانی دستگاه ازطریق شبكه درخواست می‌دهد .

در كنار دو روش یادشده، روش سومی هم به نام NI-LR وجود دارد. در این حالت، خودِ شبكه‌ی سلولی فرآیند شناسایی موقعیت مكانی دستگاه را شروع می‌كند. NI-LR معمولاً برای موقعیت‌های حساس استفاده می‌شود، یعنی زمان‌هایی كه دریافت مجوز از كاربر غیرممكن است یا باید سریعاً یك اقدام فوری انجام بگیرد .

مقاله‌های مرتبطچطور امنیت و حریم خصوصی گوشی اندروید را بهبود دهیم؟اندروید ۱۵ امنیت گوشی شما را افزایش می‌دهدMT-LR و NI-LR معمولاً برای سناریوهای اورژانسی استفاده می‌شوند و تنظیمات حریم خصوصی كاربر ممكن است از عملكرد MT-LR جلوگیری كند، اما این گفته برای NI-LR صادق نیست .

دستگاه‌های مجهزبه سیگنال رادیویی كه از نسخه‌ی جدید HAL در اندروید ۱۵ بهره بگیرند، می‌توانند از اشتراك‌گذاری موقعیت مكانی در شرایط غیرضروری ازطریق NI-LR جلوگیری كنند.توجه كنید كه تغییر جدید اندروید ۱۵ نیازمند پشتیبانی از سوی ارائه‌دهنده‌ی سیستم رادیویی است، بنابر این بسیاری از گوشی‌هایی كه به اندروید ۱۵ به‌روزرسانی می‌شوند، احتمالاً از همان ابتدا با تغییر مورد بحث سازگار نخواهند شد .

تغییرات اندروید ۱۵ احتمالاً از دسترسی به موقعیت مكانی شما ازطریق روش NI-LR جلوگیری می‌كنند، اما اپراتورها همچنان توانایی تخمین مكان تقریبی شما را ازطریق بررسی برج‌های مخابراتی كه به آن‌ها متصل شده‌اید، خواهند داشت .

منبع : https://www.zoomit.ir/security/418786-android-15-may-location-shared-carriers-hal/

مجله فن آوری

 
ایلان ماسك در سفری محرمانه به چین رفت؛ مذاكره برای فناوری خودران تسلا
1403/02/09
مسابقات اتومبیل‌رانی ابوظبی بدون حضور راننده!
1403/02/09
عضو اتاق اصناف ایران: بازار موبایل راكد است، مردم تعمیر موبایل را به خرید ترجیح می‌دهند
1403/02/09
بهترین نرم افزارهای حسابداری برای كامپیوتر
1403/02/09
مدل ارتباط ماهواره‌ای یكی از قوی‌ترین گوشی‌های دنیا امروز عرضه می‌شود
1403/02/09
ویدیو عجیب از خودرویی كاملاً خودران در ترافیك وحشتناك هند [تماشا كنید]
1403/02/09
كاربران دیوار چطور به حفظ زمین كمك كردند؟
1403/02/09
گوگل فروشگاه آنلاین فیت‌بیت را در فروشگاه اختصاصی خود ادغام كرد
1403/02/09
كولرگازی ایستاده ۲۰۲۴ شیائومی گرمای تابستان را بی‌اثر می‌كند
1403/02/09
اپل شاید همزمان با رویداد رونمایی آیپد، مراسم ویژه‌ای در لندن برگزار كند
1403/02/09
ویژن پروهای دست دوم با تخفیف قابل توجه فروخته می‌شوند
1403/02/09
آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
1403/02/09
خودروساز چینی BYD چگونه به بزرگ‌ترین رقیب تسلا تبدیل شد؟
1403/02/09
یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های تراشه‌ساز دنیا به‌دلیل تحریم‌ها از چین خارج شد
1403/02/09
گزارش تابستان ۱۴۰۲ رگولاتوری: سیر كاهش مشتركان و ضریب نفوذ اینترنت ثابت ادامه دارد
1403/02/09
پرینتر هوشمند ۲۰۲۴ لنوو با قیمت منطقی از راه رسید
1403/02/09
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com