آیا می‌توانیم با‌دیگر به عكس‌ها اعتماد كنیم؟ اپل و شركت‌های دیگر روی این مشكل كار می‌كنند

اپل و شركت‌های دیگر به‌دنبال راهكارهای برای مشخص‌كردن تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی هستند.

آیا می‌توانیم با‌دیگر به عكس‌ها اعتماد كنیم؟ اپل و شركت‌های دیگر روی این مشكل كار می‌كنندهوش مصنوعیفناوریچهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰مطالعه 2 دقیقهحمیدرضا محمدیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتاپل و شركت‌های دیگر به‌دنبال راهكارهای برای مشخص‌كردن تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی هستند .

تبلیغاتبا ظهور تكنولوژی‌هایی مبتنی‌بر هوش مصنوعی، امكان تولید و تغییر تصاویر به‌صورت بسیار واقعی فراهم شده است. این تكنولوژی‌ها می‌توانند تصاویر را به‌گونه‌ای تغییر دهند كه حتی چشم‌های تیزبین نیز نتوانند تغییرات را تشخیص دهند .

بااین‌حال، آنچه امروزه این مسئله را به مشكلی جدی تبدیل كرده است؛ ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی‌ هستند كه می‌توانند تصاویر بسیار طبیعی و واقعی را تولید و ویرایش كنند.توسعه گسترده‌ی این ابزارها باعث شده است تا بیش‌از‌پیش، افراد زیادی بتوانند در كوتاه‌ترین مدت‌زمان ممكن تصاویر جعلی، اما بسیار واقع‌گرایانه‌ تولید كنند .

این موضوع تبعات گسترده‌ای ازجمله انتشار اخبار جعلی و تشدید جنگ روانی و تضعیف اعتماد عمومی دربرابر صحت تصاویر واقعی و ساختگی را در پی داشته است.بنابر گزارش 9to5mac، شركت‌های بزرگی مانند اپل نیز با ارائه ابزارهایی برای ویرایش تصاویر، تلاش می‌كنند به كاربران امكان دهند تا از تغییرات اعمال‌شده روی تصاویر خود آگاه شوند .

اپل باتوجه‌به جامعه آماری گسترده‌ی كاربران خود، می‌تواند نقش بسیار مهمی برای حل این مشكل ایفا كند. این شركت با قابلیت Image Playground، به دارندگان گوشی آیفون اجازه می‌دهد تا تصاویر كاملاً خیالی را از توصیفات متنی خود ایجاد كنند .

اولین عكس ساخته شده با قابلیت Image Playground اپلWIREDقابلیت Image Playground فقط از سه سبك تصویرسازی استفاده می‌كند كه هیچ‌كدام از آن‌های توانایی تولید تصاویر واقعی را ندارند. عملاً عكس‌های ساخته‌شده سبك انیمیشنی و غیرواقعی دارند .

بدیهی است كه اپل توانایی ایجاد چنین ابزاری را دارد؛ اما نمی‌خواهد بستری برای ایجاد عكس‌های جعلی با ظاهر واقع‌گرایانه ارائه دهد.همچنین، اپل متادیتای تمام عكس‌هایی را نشانه‌گذاری می‌كند كه كاربران با هوش مصنوعی خود و دیگر ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی تولید یا ویرایش می‌كنند .

درواقع، متادیتا شناسنامه‌ی هر عكس محسوب ‌می‌شود و انواع مشخصات و تغییرات ایجاد‌شده روی هر عكس را درون خود ذخیره می‌كند.مقالات مرتبطمتادیتا چیست و چه طور اطلاعات متادیتای اسناد و تصاویر را حذف كنیم؟ابزار طراحی هوش‌مصنوعی جدید سامسونگ؛ مفرح، حیرت‌انگیز، نگران‌كنندهبه‌غیر از اپل، تلاش‌های مختلفی برای ارائه راهكار جامع صورت‌ گرفته است .

یكی از این تلاش‌ها، توسعه استانداردهایی برای تأیید اصالت تصاویر است. سازمان‌هایی مانند CAI با توسعه استانداردی متن‌باز، امكان ثبت تغییرات اعمال‌شده روی تصویر را فراهم می‌كنند. بدین‌ترتیب می‌توان با بررسی متادیتاهای تصویر، به اصالت آن پی برد .

بسیاری از سازمان‌های بزرگ دنیا مانند شركت ادوبی، مایكروسافت، نیكون، رویترز و انویدیا این استاندارد را پذیرفته‌اند.در‌نهایت، باید توجه كرد كه اگرچه هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری قدرتمند برای تولید تصاویر جعلی باشد، می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای تشخیص این تصاویر نیز استفاده شود .

منبع : https://www.zoomit.ir/ai-articles/428597-can-we-ever-trust-photos-again-in-an-ai-age/

مجله فن آوری

 
اپل و گلدمن ساكس ۹۰ میلیون دلار جریمه شدند
1403/08/02
چرا رسیدن كاوشگر اروپا كلیپر به سیاره مشتری بسیار زمان‌بر است؟
1403/08/02
اپل سفارش تولید آیفون ۱۶ را كاهش داد؛ ادعای تحلیلگر برجسته
1403/08/02
آیا می‌توانیم با‌دیگر به عكس‌ها اعتماد كنیم؟ اپل و شركت‌های دیگر روی این مشكل كار می‌كنند
1403/08/02
گوگل احتمالاً با پیكسل ۱۰ و پیكسل ۱۱ در مسیر آیفون قدم برمی‌دارد
1403/08/02
دردسر جدید برای اینتل؛ ظاهراً پردازنده‌های Arrow Lake مشكل ناپایداری دارند
1403/08/02
كشف گسترده مواد شیمیایی ماندگار در ۹۹ درصد از بطری‌های آب جهان
1403/08/02
ریاضیدان آماتور بزرگ‌ترین عدد اول شناخته‌شده را كشف كرد
1403/08/02
ورود پردازنده‌های TSMC به محصولات هواوی؛ ابعاد جدیدی از پرونده مشخص شد
1403/08/02
تولید اپل ویژن پرو احتمالا تا پایان ۲۰۲۴ به‌طور كامل متوقف می‌شود
1403/08/02
افزونه‌های جدید نسخه اندروید مرورگر اج معرفی شدند؛ اما خبری از uBlock نیست
1403/08/02
هوش مصنوعی سامسونگ تا پایان امسال از ۲۰ زبان پشتیبانی خواهد كرد
1403/08/02
كیوسك گیمینگ كولرمستر با قیمت نجومی وارد بازار ایران شد
1403/08/02
دسترسی به اطلاعات سلامتی كاربر در اپلیكیشن Samsung Health آسان‌تر شد
1403/08/02
كدام دستگاه‌های هواوی به HarmonyOS Next مجهز می‌شوند؟
1403/08/02
گوگل ابزارهای یادداشت‌برداری قدرتمندی را به Google Keep اضافه می‌كند
1403/08/02
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com