علت لرزش و صدای آبمیوه‌گیری چیست؟

در این مقاله از زومیت، علت لرزش و صدای دستگاه آبمیوه‌گیری را بررسی می‌كنیم.

تبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتدر این مقاله از زومیت، علت لرزش و صدای دستگاه آبمیوه‌گیری را بررسی می‌كنیم.تبلیغاتهیچ‌چیزی نمی‌تواند آزاردهنده‌تر از این باشد كه هنگام كار‌كردن با دستگاه آبمیوه‌گیری متوجه لرزش و صدای ناهنجار آن باشیم .

در‌ چنین شرایطی، حتی ممكن است از خیر آبمیوه دلخواهمان بگذریم و دیگر این كار را انجام ندهیم.بااین‌حال، اگر با دلایل وقوع چنین مشكلی آشنا شویم،‌ می‌توانیم برایش راه‌حل مناسبی پیدا كنیم. به‌همین‌دلیل، در این مقاله عمده‌ترین دلایل لرزش آبمیوه‌گیری را بررسی خواهیم كرد و سپس با در‌نظر‌گرفتن دلایل اصلی این مشكل، می‌توانید مشكلات احتمالی را رفع كنید .

معمولاً مشكل لرزش و صدای آبمیوه‌گیری به‌‌دلیل وجود تفاله و جمع‌شدن مواد در صافی و فاصله‌ای است كه بین تیغه و به‌اصطلاح گلوگاه دستگاه پیش‌ آمده است. در‌ادامه مقاله، دلایلی را توضیح می‌دهیم كه باعث به‌وجود آمدن این مشكلات می‌شوند .

برای كسب اطلاعات بیشتر از دستگاه‌های آب‌میوه‌گیری، مقاله بهترین دستگاه های آب میوه گیری؛‌ پرفروش ترین برندها را در بخش لوازم خانگی زومیت مطالعه كنید.كپی لینكچرا دستگاه آبمیوه‌گیری لرزش و صدای غیر‌استاندارد دارد؟ایراد در قسمت موتور دستگاهخرابی فیلتر‌هاقرار‌گیری نادرست آبمیوه‌گیری روی سطوحپرشدن مخزن دستگاه از تفاله‌ها و خالی‌‌نكردن به‌موقع آنكپی لینككوپلینگ بین موتور و تیغهطبیعتاً موتور یكی از قطعات اصلی‌ آبمیوه‌گیری محسوب می‌شود .

این قطعه‌ی مهم نیروی گردش تیغه‌ها را تأمین می‌كند و به‌نوعی قلب آبمیوه‌گیری است. تیغه‌های آبمیوه‌گیری نقش بسیار مهمی در گرفتن آب میوه و سبزیجات ایفا می‌كنند. درصورت ایجاد اختلال در تیغه‌ها، عملكرد آبمیوه‌گیری نیز دچار مشكل خواهد شد .

با خراب‌شدن موتور یا ایجاد مشكل در عملكرد آن، برخی از میوه‌های سفت مانند هویج در محفظه‌ی دستگاه گیر‌ و به‌سختی از لبه تیغه‌ها عبور می‌كنند. در این حالت، موتور تمام تلاش خود را برای به‌ چرخش درآوردن تیغه می‌كند؛ اما از‌آن‌جا‌كه قدرت كافی برای این كار را ندارد، لرزش زیاد به‌همراه صدای ناهنجار را تولید خواهد كرد .

بنابراین، در‌صورت عملكرد درست موتور، دیگر دستگاه دچار لرزش نخواهد شد.یكی از كار‌هایی كه هنگام بروز مشكل صدا و لرزش در آبمیوه‌گیری باید انجام دهید، این است كه در ابتدا باید كوپلینگ بین موتور و تیغه را باز كنید .

در‌ادامه نكاتی را شرح داده‌ایم كه برای رفع این مشكل باید رعایت كنیدو برای بازكردن كوپلینگ از پیچ‌گوشتی كمك بگیرید. با انجام این كار، به‌راحتی كوپلینگ از روی شفت موتور جدا می‌شود.به میزان ساییدگی كه میان گلویی و تیغه به‌وجود آمده است، دقت كنید و واشر را در‌ فضای بین آن‌ها قرار‌دهید .

با افزون واشر، فضای ایجادشده براثر ساییدگی بین گلویی و تیغه بپوشانید. بعد‌ از این كار، اگر مجدداً از دستگاه استفاده كنید، هیچ‌گونه لرزش یا صدایی را متوجه نخواهید شد.درنهایت علاوه‌بر انجام كار‌های گفته‌شده، با «سوهان تخت» می‌توانید زیر گلویی را صاف كنید تا صدا و لرزش دستگاهتان قطع شود .

كپی لینكخرابی موتور آبمیوه‌گیریممكن است علت صدا و لرزش ساییده‌شدن واشر بین گلویی و تیغه باشد. این امر موجب خرابی و آسیب جدی موتور دستگاه می‌شود. اگر به وجود این مشكل پی‌ نبریم، واشر كاملاً متلاشی می‌شود .

همان‌طور‌كه پیش‌تر توضیح دادیم، تنها با استفاده از پیچ‌گوشتی و خرید واشر جدید می‌توانید این مشكل را حل كنید. دقت كنید كه اگر به مسائل فنی آشنایی ندارید، از متخصصان ماهر برای تعویض واشر دستگاه كمك بگیرید .

كپی لینكجمع‌شدن تفاله در دستگاهبسیاری از میوه‌ها و سبزیجات تفاله‌های زیادی هنگام روشن‌شدن دستگاه ایجاد می‌كنند. شاید برای برخی از افراد تخلیه مكرر و پشت‌سر‌هم تفاله‌ها كار سختی باشد و این‌ كار را پس از اتمام آبمیوه‌گیری انجام دهند .

در چنین شرایطی، اگر دستگاهتان از موتور قدرتمندی برای آبمیوه‌گیری برخوردار نباشد، حتماً دچار مشكل خواهد شد؛ چرا‌كه تفاله‌ها سنگین می‌شوند و فشار زیادی روی دستگاه ایجاد‌ می‌كنند و حتی به داخل تیغه‌ها نفوذ خواهند كرد .

در‌نتیجه، موتور هم فشار زیادی برای به‌ چرخش درآوردن تیغه متحمل می‌شود. همین موضوع باعث ایجاد لرزش زیادی در دستگاه آبمیوه‌گیری خواهد شد.یكی از بهترین روش‌ها برای استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیری‌، تخلیه سریع تفاله‌ها قبل از پر‌شدن كامل مخزن آن است .

بهترین شكل ممكن این است كه بعد‌ از مدتی كار‌كردن و پر‌شدن تقریبی مخزن تفاله‌، دستگاه را خاموش و سریعاً تفاله‌ها را تخلیه كنید. این كار هم برای استراحت موتور آبمیوه‌گیری بسیار مفید است و هم باعث می‌شود تا دستگاه فشار زیادی را هنگام كار‌كردن تحمل نكند .

كپی لینكخرابی فیلتر آبمیوه‌گیریقراردادن صحیح قطعات دستگاه آبمیوه‌گیری روی یكدیگر بسیار اهمیت دارد. برای مثال، اگر دنده‌های دستگاه آبمیوه‌گیری به‌خوبی زیر فیلتر قرار نگیرد، ممكن است به ایجاد لرزش‌های شدید در دستگاه منجر‌ یا به‌مرور‌زمان باعث خراب یا از رده خارج شدن فیلتر دستگاه آبمیوه‌گیری‌تان شود .

این مسئله می‌تواند روی عملكرد دستگاه آبمیوه‌گیری‌ تأثیر زیادی بگذارد.یكی از دلایل اصلی‌ لرزش‌های آبمیوه‌گیری، ممكن است خراب‌شدن فیلتر باشد. گاهی اوقات مشكل فیلتر با بررسی كلی رفع می‌شود؛ اما گاهی نیز ممكن است فیلتر دستگاه به‌طوركلی خراب‌ شده و به تعمیر نیاز داشته باشد .

برای اینكه بخواهید از سالم‌بودن آبمیوه‌گیری‌ مطمئن شوید، اجزای آن را می‌توانید جدا‌ و آن‌ها را به‌خوبی بررسی كنید. روی فیلتر دستگاه نباید برجستگی یا ناهماهنگی وجود داشته باشد. به‌عبارت‌دیگر، تمام بخش‌های فیلتر آبمیوه‌گیری‌ باید یك‌دست و سالم باشند .

اگر احساس كردید در بخش كوچكی از فیلتر آبمیوه‌گیری‌ مشكلی وجود دارد، باید آن را تعویض كنید. توصیه می‌كنیم كه پس از هر‌بار استفاده از دستگاه، حتماً فیلتر آن را با آب خنك و مسواك مخصوص بشویید. نباید روی فیلتر تفاله‌ای باقی بماند و به‌مرور‌زمان سفت شود .

اگر دستگاهتان قدیمی است یا مسواك مخصوص برای پاك‌كردن فیلتر ندارد، از مسواك‌های عادی برای این كار می‌توانید استفاده كنید.هنگام شست‌و‌شوی فیلر دستگاه، سعی كنید حتماً آن را با آب خنك یا سرد بشویید. معمولاً آب گرم باعث انبساط تیغه‌های تیز دستگاه می‌شود و به‌مرور‌زمان آن‌ها را كُند می‌كند .

پس بهتر است برای شست‌و‌شوی آن از آب خنك استفاده كنید.بعد از چند‌ بار شست‌و‌شوی فیلتر دستگاه با مسواك، آن را در جایی قرار‌دهید تا خشك شود و پس از آن، فیلتر خشك‌شده را روی دستگاهتان قرار دهید. سعی كنید حتماً فیلتر را به‌درستی در دستگاه قرار‌ دهید و مطمئن شوید كه دنده‌های زیر آن به‌خوبی در جای خودش قرار گرفته‌‌اند .

در زمان بروز مشكل در فیلتر، باید مراحل زیر را طی كنید:ابتدا دو‌شاخه آبمیوه‌گیری را از پریز برق جدا كنید و از خاموش‌بودن دستگاه مطمئن شوید.سپس فیلتر دستگاه را باز كنید.فیلتر دستگاه آبمیوه‌گیری روی جمع‌كننده آب قرار گرفته است .

باید مطمئن شوید كه جای قرار‌گیری فیلتر درست است.باید دقت‌كنید كه دنده‌های پایین فیلتر در جای اصلی خود روی شفت اصلی باشند.اگر جای فیلتر و دنده‌ها درست نبود، محل قرار‌گیری فیلتر را تغییر دهید.دقت كنید كه هنگام امتحان‌كردن دستگاه، به دستان خود آسیبی وارد نكنید .

كپی لینكقرارگرفتن آبمیوه‌گیری در جای نامناسبهمان‌طوركه گفتیم، موتور نقش مهمی در چرخش تیغه‌های تیز آبمیوه‌گیری ایفا می‌كند. به‌طوركلی، موتور دستگاه نوعی طراحی شده است كه حداكثر قدرت را برای چرخاندن تیغه‌های دستگاه داشته باشد .

معمولاً استانداردهای طراحی در برندهای معتبر و نام‌آشنای دستگاه‌های آبمیوه‌گیری هم باید د‌ر نظر گرفته شوند. برای مثال، دستگاه با قرار‌گرفتن روی سطح صاف و تراز به‌خوبی و بدون كوچك‌ترین مشكل كار كند؛ اما زمانی‌كه دستگاه روی سطح ناصاف قرار‌ بگیرد، نیروی جاذبه تأثیر زیادی روی قدرت چرخشی موتور می‌گذارد .

همین موضوع باعث می‌شود تا موتور در جهت ناهموار به چرخش آید و دستگاه به لرزش در بیفتد. به‌همین‌‌دلیل، در اكثر دستورالعمل‌های استفاده از دستگاه‌های آبمیوه‌گیری، درباره این موضوع توضیحاتی به زبان‌های مختلف داده می‌شود .

اگر دستورالعمل دستگاه را با دقت بخوانید، احتمالاً بحث قرار‌گرفتن دستگاه روی سطح صاف و هموار را پیدا‌ می‌كنید. در‌نتیجه، اگر می‌خواهید آبمیوه‌گیری‌تان بدون مشكل و لرزش كار كند، حتماً آن را روی سطحی كاملاً صاف و هموار قرار‌ دهید .

كپی لینكجمع‌بندیدر این مقاله از زومیت، تمام نكات مهم مربوط به علت لرزش دستگاه آبمیوه‌گیری را توضیح دادیم. در اكثر مواقع، می‌توانید خودتان به‌راحتی با استفاده از روش‌های گفته‌شده در این مطلب، از لرزش بیش‌از‌حد دستگاه جلوگیری كنید .

منبع : https://www.zoomit.ir/appliances/409229-what-is-the-cause-of-the-juicers-vibration-and-sound/

مجله فن آوری

 
اپل و گلدمن ساكس ۹۰ میلیون دلار جریمه شدند
1403/08/02
چرا رسیدن كاوشگر اروپا كلیپر به سیاره مشتری بسیار زمان‌بر است؟
1403/08/02
اپل سفارش تولید آیفون ۱۶ را كاهش داد؛ ادعای تحلیلگر برجسته
1403/08/02
آیا می‌توانیم با‌دیگر به عكس‌ها اعتماد كنیم؟ اپل و شركت‌های دیگر روی این مشكل كار می‌كنند
1403/08/02
گوگل احتمالاً با پیكسل ۱۰ و پیكسل ۱۱ در مسیر آیفون قدم برمی‌دارد
1403/08/02
دردسر جدید برای اینتل؛ ظاهراً پردازنده‌های Arrow Lake مشكل ناپایداری دارند
1403/08/02
كشف گسترده مواد شیمیایی ماندگار در ۹۹ درصد از بطری‌های آب جهان
1403/08/02
ریاضیدان آماتور بزرگ‌ترین عدد اول شناخته‌شده را كشف كرد
1403/08/02
ورود پردازنده‌های TSMC به محصولات هواوی؛ ابعاد جدیدی از پرونده مشخص شد
1403/08/02
تولید اپل ویژن پرو احتمالا تا پایان ۲۰۲۴ به‌طور كامل متوقف می‌شود
1403/08/02
افزونه‌های جدید نسخه اندروید مرورگر اج معرفی شدند؛ اما خبری از uBlock نیست
1403/08/02
هوش مصنوعی سامسونگ تا پایان امسال از ۲۰ زبان پشتیبانی خواهد كرد
1403/08/02
كیوسك گیمینگ كولرمستر با قیمت نجومی وارد بازار ایران شد
1403/08/02
دسترسی به اطلاعات سلامتی كاربر در اپلیكیشن Samsung Health آسان‌تر شد
1403/08/02
كدام دستگاه‌های هواوی به HarmonyOS Next مجهز می‌شوند؟
1403/08/02
گوگل ابزارهای یادداشت‌برداری قدرتمندی را به Google Keep اضافه می‌كند
1403/08/02
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com