۵ اپلیكیشن برای بهبود تمركز؛ دیگر كارهایتان را به‌تعویق نیندازید

مدام كارهایتان را به‌تعویق می‌اندازید؟ در حین انجام كار تمركز كافی ندارید؟ با این برنامه‌ها می‌توانید مشكل اهمال‌كاری و تمركز نداشتن را حل كنید.

۵ اپلیكیشن برای بهبود تمركز؛ دیگر كارهایتان را به‌تعویق نیندازیدنرم افزار و اپلیكیشنآموزشفناوریجمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰مطالعه 6 دقیقهالهام بهمن پورتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتمدام كارهایتان را به‌تعویق می‌اندازید؟ در حین انجام كار تمركز كافی ندارید؟ با این برنامه‌ها می‌توانید مشكل اهمال‌كاری و تمركز نداشتن را حل كنید .

تبلیغاتبه تعویق‌انداختن كارها و موكول‌كردن آن‌ها به زمان دیگر، یكی از مشكلاتی است كه جداً روی بهره‌وری ما در زندگی، كار و تحصیل، تأثیر منفی می‌گذارد. این موضوع اگر مدام تكرار شود، از یك مشكل به عادتی ماندگار تبدیل می‌شود كه نظم زندگی‌تان را مختل خواهد كرد .

خوشبختانه برای حل این مشكل می‌توانید از ابزارها و برنامه‌هایی كمك بگیرید كه نه‌تنها در شروع كار، بلكه در پایبندی به ادامه‌دادن و تمركز بهتر روی آن همراه شما خواهند بود. در ادامه، ۵ برنامه‌ی مختلف را معرفی خواهیم كرد كه برای كمك به شما در غلبه‌بر تعلل و اهمال‌كاری و رسیدن به تمركز بیشتر و بهتر روی كارهای مختلف طراحی شده‌اند .

فهرست مطالباپلیكیشن Habitica: ساخت عادت‌های بهتراپلیكیشن OmniFocus: كمك به سازماندهی بهتر كارهااپلیكیشن Freedom: حذف عوامل حواس‌پرتیاپلیكیشن Pomofocus: كمك به داشتن تعهد بهتر نسبت‌به انجام وظایفاپلیكیشن Taskade: مدیریت آسان كارها با هوش مصنوعیكپی لینكاپلیكیشن Habitica: ساخت عادت‌های بهترزمانی كه مدام كارهای مختلف را به‌تعویق بیندازید، این موضوع دیگر یك مشكل ناگهانی نیست كه صرفاً یك‌بار رخ بدهد؛ بلكه به عادت بدی تبدیل شده است كه شما را از دستیابی به اهدافتان دور می‌كند .

مغز انسان، با سیستم پاداش كار می‌كند؛ سیستمی كه حاضر است در قبال دریافت پاداش، كارهایی را انجام دهد كه شاید در حالت عادی، چندان میلی به انجام آن‌ها نداشته باشد. سازندگان برنامه‌ی Habitica از همین ویژگی مغز برای طراحی برنامه‌ای استفاده كرده‌اند كه می‌توانید در آن، یك مدت‌زمان مشخص را برای انجام كاری در نظر بگیرید و درصورتی‌كه آن را تكمیل كردید، پاداش دریافت كنید .

یكی از ویژگی‌های جالب Habitica این است كه برای تبدیل روتین تعیین شده از سوی شما به عادات همیشگی، امكان به‌اشتراك‌گذاری برنامه‌ی شما با دوستانتان را نیز فراهم می‌كند؛ قابلیتی كه اگر با تشویق دوستانتان همراه شود، انگیزه‌ی شما را برای پایبندی به این عادت‌ها افزایش می‌دهد .

دانلود نسخه Androidدانلود نسخه iOSكپی لینكاپلیكیشن OmniFocus: كمك به سازماندهی بهتر كارهااحتمالاً برایتان پیش آمده است كه بعضی روزها كارهای زیادی دارید؛ اما در عمل هیچ كاری انجام نمی‌دهید. یكی از دلایل این موضوع، وحشت از حجم زیاد كارهاست و شما با تصور اینكه انجام‌دادن این حجم كار زیاد طاقت‌فرسا است، مدام آن‌ها را به‌تعویق می‌اندازید .

بهترین راه‌حل برای توقف این چرخه‌ی اهمال‌كاری و آغاز كارهایتان، تقسیم آن‌ها به بخش‌های كوچك‌تر و قابل‌مدیریت است. برنامه‌ی OmniFocus با چنین ایده‌ای ساخته شد. به كمك این برنامه، شما می‌توانید وظایف خود را سازماندهی و اولویت‌بندی كنید، تاریخ یا ساعت خاصی را برای انجام كار مورد نظرتان تعیین كنید و به‌كمك ویژگی خاصی به نام Forecast، تمام وظایف و رویدادهای تقویم خود را برای روزهای خاص در یك مكان به‌طور هم‌زمان مشاهده كنید .

OmniFocus به‌طور اختصاصی برای دستگاه‌های اپل طراحی شده و دارای دو نسخه‌ی رایگان با امكانات محدود و پریمیوم است.دانلود OmniFocusكپی لینكاپلیكیشن Freedom: حذف عوامل حواس‌پرتیگاهی اوقات، تنها یك اعلان پیام در اینستاگرام، تلگرام یا هر شبكه‌ی اجتماعی دیگر می‌تواند حواس شما را از كاری كه درحال انجام آن هستید، پرت و تمركز دوباره را به یك چالش بزرگ تبدیل كند .

ازآنجایی‌كه عدم اتصال به اینترنت در طول روز برای اغلب ما كاری بسیار دشوار است، می‌توانید از ابزارهایی مانند Freedom برای حل این مشكل استفاده كنید. برنامه‌ی Freedom، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مزاحم را در دستگاه شما برای مدت‌زمان مشخصی مسدود می‌كند تا بتوانید در آن بازه‌ی زمانی، بدون حواس‌پرتی روی كارهایتان تمركز داشته باشید .

با ایجاد یك لیست سفارشی در برنامه‌ی Freedom، می‌توانید فهرستی از برنامه‌ها یا سایت‌هایی را كه می‌خواهید به‌صورت موقت مسدود شوند ایجاد كنید و در نهایت ببینید كه چقدر از هدررفتن زمانتان در شبكه‌های اجتماعی جلوگیری كرده‌اید .

سازندگان Freedom این برنامه را برای پلتفرم‌های ویندوز، اندروید، iOS و macOS در دو نسخه‌ی رایگان با امكانات محدود و پریمیوم عرضه كرده‌اند.دانلود Freedomكپی لینكاپلیكیشن Pomofocus: كمك به داشتن تعهد بهتر نسبت‌به انجام وظایفمدیریت زمان در كارهای مختلف، یكی از روش‌های مؤثر در جلوگیری از حواس‌پرتی، خستگی و بی‌انگیزگی نسبت‌به ادامه‌دادن یك كار است .

برنامه‌ی Pomofocus با پیاده‌كردن تكنیك پومودورو (Pomodoro) كه یكی از روش‌های عالی برای مدیریت زمان است، به شما كمك می‌كند كه كارهای خود را به جلساتی با فواصل زمانی كوتاه تقسیم كنید و بازدهی بهتری داشته باشید .

در تكنیك پومودورو، شما در ابتدا باید به‌مدت ۲۵ دقیقه روی كاری كه می‌خواهید انجام دهید، متمركز شوید، سپس ۵ دقیقه استراحت كنید و دوباره ۲۵ دقیقه روی آن كار وقت بگذارید. این فرایند، ۴ مرتبه تكرار می‌شود و پس از آن، می‌توانید به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه استراحت كنید و دوباره این چرخه را از اول شروع كنید .

استفاده از تكنیك پومودورو، علاوه‌بر اینكه به مقاومت اولیه‌ی شما برای شروع كار غلبه می‌كند، بهره‌وری را افزایش می‌دهد و مانع از بروز فرسودگی شغلی یا تحصیلی و ازدست‌رفتن انگیزه‌ برای ادامه‌دادن كار خواهد شد .

درحال‌حاضر، برای دسترسی به برنامه‌ی Pomofocus نیاز به نصب هیچ اپلیكیشن یا نرم‌افزاری روی گوشی، تبلت یا كامپیوتر خود ندارید و می‌توانید از طریق لینك زیر، روی مرورگر دستگاهتان به آن دسترسی داشته باشید.سایت Pomofocusكپی لینكاپلیكیشن Taskade: مدیریت آسان كارها با هوش مصنوعیسازماندهی كارهای پیچیده و سنگین، گاهی می‌تواند آن‌قدر ترسناك شود كه آن‌ها را مدام به‌تعویق بیندازیم .

باوجوداین، استفاده از ابزارهایی كه قابلیت‌های مدیریت وظایف را به‌كمك هوش مصنوعی در اختیار ما قرار می‌دهند، راه‌حلی است كه می‌تواند رسیدگی به چنین كارهایی را آسان‌تر كند. برنامه‌ی Taskade یك ابزار مدیریت وظایف است كه از هوش مصنوعی برای سازماندهی و خلاصه‌كردن وظایف استفاده می‌كند .

شما می‌توانید یك كار را در Taskade اضافه كنید و از هوش مصنوعی بخواهید كه بر مبنای آن، به شما برنامه دهد. به طور مثال اگر روی یك مقاله كار می‌كنید، می‌توانید از Taskade بخواهید كه یك طرح كلی برای مقاله‌ی شما ایجاد كند یا محتوایی را كه نوشته‌اید، خلاصه، بازنویسی یا ترجمه كند .

برنامه‌ی Taskade برای پلتفرم‌های ویندوز، اندروید، iOS و macOS در دو نسخه‌ی رایگان (با امكانات محدود) و پریمیوم دردسترس است.دانلود نسخه اندرویددانلود نسخه iOSدانلود نسخه Macدانلود نسخه ویندوزابزارهایی كه در این مقاله معرفی كردیم، تنها گوشه‌ای از برنامه‌ها و اپلیكیشن‌های متنوعی هستند كه می‌توانند مشكل اهمال‌كاری و به‌تعویق‌انداختن كارهای روزمره را تا حد زیادی رفع كنند و بهره‌وری شما را افزایش دهند تا بتوانید كارهایتان را با تمركز بهتر و بازدهی بالاتر انجام دهید .

امیدواریم این ابزارها، برای رفع مشكلتان كارگشا باشند. اگر شما هم ابزار دیگری می‌شناسید كه با استفاده از آن‌ها، بازدهی كاری یا تحصیلی بهتری دارید، خوشحال می‌شویم كه نام آن ابزار را با ما و كاربران زومیت به‌اشتراك بگذارید .

منبع : https://www.zoomit.ir/software-application/426797-procrastination-into-productivity-apps/

مجله فن آوری

 
غافلگیری همستر كامبت؛ فصل یك به پایان رسید
1403/06/31
زندگی فراتر از مرگ: چگونه ارگانیسم‌های جدید از سلول‌های موجود مرده پدیدار می‌شوند؟
1403/06/30
تماشا كنید: اولین كالبدشكافی گوشی آیفون ۱۶ پرو
1403/06/30
تلسكوپ فضایی جیمز وب چگونه بزرگ‌ترین جدال كیهان‌شناسی را عمیق‌تر می‌كند؟
1403/06/30
مارموست‌ها مانند انسان یكدیگر را به اسم صدا می‌زنند
1403/06/30
مقاومت آنتی‌بیوتیكی تهدیدی برای جان میلیون‌ها نفر تا سال ۲۰۵۰
1403/06/30
مارك زاكربرگ از تفاوت‌های متا با اپل و ادامه نبرد دو شركت در آینده می‌گوید
1403/06/30
گلكسی رینگ سامسونگ احتمالا در ۲ سایز جدید عرضه می‌شود
1403/06/30
بازنده بزرگ؛ نوكیا از نمایی متفاوت [تماشا كنید]
1403/06/30
كشف گونه جدید پتروسور با بال‌های ۵ متری در اردن، راز پرواز پرندگان باستانی را فاش می‌كند
1403/06/30
مایكروسافت طرح گرافیكی نرم‌افزارهایش را اصلاح می‌كند
1403/06/30
شروع رجزخوانی اوپو برای آیفون ۱۶ پرو؛ پرچمدار اندرویدی با حاشیه بسیار باریك در راه است
1403/06/30
یك نیروگاه هسته‌ای در اختیار هوش مصنوعی؛ جاه‌طلبی‌های مایكروسافت ادامه دارد
1403/06/30
لاشه تایتانیك رو به زوال است؛ سرنوشت نمادین‌ترین كشتی غرق‌شده چه خواهد بود؟
1403/06/30
نقش پیچیده تنهایی در ابتلا به ۲۶ بیماری شایع
1403/06/30
۵ اپلیكیشن برای بهبود تمركز؛ دیگر كارهایتان را به‌تعویق نیندازید
1403/06/30
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com