مارك زاكربرگ از تفاوت‌های متا با اپل و ادامه نبرد دو شركت در آینده می‌گوید

مارك زاكربرگ معتقد است كه متا در آینده به رقیب جدی‌تری برای اپل تبدیل خواهد شد.

مارك زاكربرگ از تفاوت‌های متا با اپل و ادامه نبرد دو شركت در آینده می‌گویدكسب و كارجمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱مطالعه 2 دقیقهمحمد دزفولیانتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتمارك زاكربرگ معتقد است كه متا در آینده به رقیب جدی‌تری برای اپل تبدیل خواهد شد .

تبلیغاتمارك زاكربرگ، مدیرعامل متا، در پادكستی كه روز چهارشنبه منتشر شد، درباره‌ی تفاوت‌های فرهنگی اپل و متا صحبت كرد. او انتظار دارد كه رقابت آن‌ها در سال‌های آینده شدت بیشتری پیدا كند.زاكربرگ گفت: «به‌نظر می‌رسد در بسیاری از جنبه‌ها در طرف مقابل اپل هستیم .

مشخص است كه محصولات آن‌ها عملكرد خوبی دارند. رویكرد كوپرتینویی‌ها این‌گونه است كه می‌گویند: «ما زمان زیادی خواهیم گذاشت، آن را صیقل خواهیم داد و عرضه خواهیم كرد» شاید برای محصولاتشان كه موفق هستند، این رویكرد با فرهنگشان تناسب دارد .

»زاكربرگ ادامه داد كه متا رویكرد متفاوتی در ارائه‌ی محصولات دارد: «ما واقعاً می‌خواهیم فرهنگی داشته باشیم كه ارزش فروش محصولات جدید و دریافت بازخورد از مردم را بیشتر از نیاز به ستایش‌های مثبت همیشگی بداند .

»مدیر متا از این فرصت استفاده كرد تا رویكرد اپل را مورد انتقاد قرار دهد: «اگر می‌خواهید منتظر بمانید تا همیشه ستایش شوید، بخشی از زمانی را كه می‌توانستید چیزهای مفیدی یاد بگیرید و سپس آن را در نسخه‌ی بعدی بگنجانید، از دست می‌دهید .

»این نبرد جدی‌تر از آن چیزی است كه مردم متوجه شونددر ادامه‌ی پادكست، زاكربرگ راجع‌به آینده‌ی ارتباط دو شركت صحبت كرد و گفت كه افراد لزوماً اپل را به‌عنوان یكی از رقبای اصلی متا نمی‌بینند، اما «این نبرد جدی‌تر از آن چیزی است كه مردم متوجه شوند .

»زاكربرگ بیان كرد كه یكی از اهداف او برای ۱۰ یا ۱۵ سال آینده این است كه «نسل بعدی پلتفرم‌های باز را بسازد و بگذارد این پلتفرم‌ها پیروز شوند.»inklبنیان‌گذار فیسبوك پیش از این درباره‌ی پلتفرم‌های باز به‌عنوان نقطه‌‌ی مقابل «باغ محصور اپل» صحبت كرده بود؛ جایی كه خالق آیفون اكوسیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را به‌دقت تحت كنترل قرار می‌دهد .

زاكربرگ اذعان كرد كه «مزایایی در انجام مدل بسته و یكپارچه وجود دارد» و او فكر می‌كند كه اپل «رقیب اصلی» متا خواهد بود؛ اما تفاوت‌های آن‌ها به ارزش‌های اساسی‌تر از خود محصول نیز كشیده می‌شود.زاكربرگ گفت: «به‌نظر من، این نوعی رقابت عمیقاً ارزش‌محور و ایدئولوژیك است كه درباره‌ی آینده‌ی صنعت فناوری و اینكه این پلتفرم‌ها، از هوش مصنوعی تا هدست واقعیت مجازی و موارد دیگر، چقدر باید برای توسعه‌دهندگان باز باشند، بحث می‌كند .

»مقالات مرتبطمارك زاكربرگ دست از سر اپل ویژن پرو برنمی‌داردمارك زاكربرگ: اشتیاق «فن‌بوی‌های اپل» برای ویژن پرو اغراق‌آمیز استاز سوی دیگر، تیم كوك، مدیرعامل اپل، متا را رقیب برجسته‌ای برای شركتش نمی‌بیند .

كوك در سال ۲۰۲۱ به روزنامه‌ی نیویورك‌تایمز گفت: «من فكر می‌كنم كه ما در برخی چیزها رقابت می‌كنیم، اما اگر از من بپرسید بزرگ‌ترین رقبای ما چه كسانی هستند، آن‌ها [متا] در فهرست نخواهند بود، [زیرا] ما در كسب‌وكار شبكه‌های اجتماعی نیستیم .

»اپل با رونمایی از هدست ویژن پرو به‌طور مستقیم با كوئست، هدست واقعیت مجازی متا كه قیمت پایین‌تری دارد وارد رقابت شد. از طرفی، كوپرتینویی‌ها به رشد كسب‌وكار تبلیغاتی خود ادامه می‌دهند و اپل اینتلیجنس را به آیفون ۱۶ و مدل‌های پرو آیفون ۱۵ وارد كرده‌اند .

منبع : https://www.zoomit.ir/business/427016-mark-zuckerberg-meta-apple-competition/

مجله فن آوری

 
غافلگیری همستر كامبت؛ فصل یك به پایان رسید
1403/06/31
زندگی فراتر از مرگ: چگونه ارگانیسم‌های جدید از سلول‌های موجود مرده پدیدار می‌شوند؟
1403/06/30
تماشا كنید: اولین كالبدشكافی گوشی آیفون ۱۶ پرو
1403/06/30
تلسكوپ فضایی جیمز وب چگونه بزرگ‌ترین جدال كیهان‌شناسی را عمیق‌تر می‌كند؟
1403/06/30
مارموست‌ها مانند انسان یكدیگر را به اسم صدا می‌زنند
1403/06/30
مقاومت آنتی‌بیوتیكی تهدیدی برای جان میلیون‌ها نفر تا سال ۲۰۵۰
1403/06/30
مارك زاكربرگ از تفاوت‌های متا با اپل و ادامه نبرد دو شركت در آینده می‌گوید
1403/06/30
گلكسی رینگ سامسونگ احتمالا در ۲ سایز جدید عرضه می‌شود
1403/06/30
بازنده بزرگ؛ نوكیا از نمایی متفاوت [تماشا كنید]
1403/06/30
كشف گونه جدید پتروسور با بال‌های ۵ متری در اردن، راز پرواز پرندگان باستانی را فاش می‌كند
1403/06/30
مایكروسافت طرح گرافیكی نرم‌افزارهایش را اصلاح می‌كند
1403/06/30
شروع رجزخوانی اوپو برای آیفون ۱۶ پرو؛ پرچمدار اندرویدی با حاشیه بسیار باریك در راه است
1403/06/30
یك نیروگاه هسته‌ای در اختیار هوش مصنوعی؛ جاه‌طلبی‌های مایكروسافت ادامه دارد
1403/06/30
لاشه تایتانیك رو به زوال است؛ سرنوشت نمادین‌ترین كشتی غرق‌شده چه خواهد بود؟
1403/06/30
نقش پیچیده تنهایی در ابتلا به ۲۶ بیماری شایع
1403/06/30
۵ اپلیكیشن برای بهبود تمركز؛ دیگر كارهایتان را به‌تعویق نیندازید
1403/06/30
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com